ОПИС ДОКУМЕНТУ

Доповідач:

Борисов В.В

Дата:

21.12.2017

ДРУК ПРОЄКТУ РІШЕННЯ

ПРОЄКТ РІШЕННЯ № 1
Про звернення депутатів Славутицької міської ради до Броварської місцевої прокуратури Київської області

____________№ ___________
На №                     від  __________
Керівнику Броварської місцевої прокуратури Київської області
 
вул. Київська, 137, м. Бровари, 07401
 
 
Шановний Андрію Івановичу!
 
На адресу Державного підприємства «Управління забезпечення функціонування об’єктів Чорнобильської АЕС» Іванківською районною радою Київської області VII скликання було направлено лист щодо розгляду 07.11.2017 на сесії відповідної ради питання «Про виконання рішення районної ради від 07.06.2016 № VII-8/110 «Про недопущення зменшення наповнюваності районного бюджету Іванківського району». Детально ознайомившись зі змістом рішення від 07.06.2016 № VII-8/110 «Про недопущення зменшення наповнюваності районного бюджету Іванківського району» (далі – Рішення) маємо підстави стверджувати про незаконність його положень та  просимо Вас вжити заходів щодо недопущення порушення норм чинного законодавства України.  Вважаємо, що Іванківська районна рада Київської області виходить за межі наданих їй повноважень, порушує порядок взаємодії між органами місцевого самоврядування та державними підприємства, виходячи з наступного:
Відповідно до ст. 43 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» (далі – Закон) визначено коло питань, які вирішуються районними і обласними радами виключно на їх пленарних засіданнях. Частиною 2 вказаної норми Закону встановлено, що районні і обласні ради можуть розглядати і вирішувати на пленарних засіданнях й інші питання, віднесені до їх відання цим та іншими законами. Однак в порушення вимог цієї статті Іванківська районна рада Київської області вирішили питання, що не належать до її компетенції, ні як такі що передбачені Законом, ні як такі що передбачені іншими законами.
Стаття 73 Закону визначає обов’язковість актів ради для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об'єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території,  лише,  за умови прийняття їх в межах наданих радам повноважень.
Одночасно, статтею 18 Закону врегульовані взаємовідносини органів місцевого самоврядування з підприємствами, установами та організаціями, що не перебувають у комунальній власності відповідних територіальних громад. Зокрема, відповідно до частини 1 вказаної статті встановлено, що відносини органів місцевого самоврядування з підприємствами, установами та організаціями, що не перебувають у комунальній власності відповідних територіальних громад, будуються на договірній і податковій основі та на засадах підконтрольності у межах повноважень, наданих органам місцевого самоврядування законом.
Також, в підтвердженням того, що питання спірного Рішення виходять за межі повноважень Іванківської районної ради, є аналіз норми чинного законодавства як вцілому, так і окремо в галузі місцевого самоврядування за результатами якого з’ясовано,  повноваження якими б наділялася районна рада щодо встановлення зобов’язання керівника державного підприємства здійснювати реєстраційні дії чи інформувати про будь-які зміни в організації виробництва державного підприємства (п. 4.1 - 4.2 Рішення) не регламентовані. Це ж саме стосується і п. 5 Рішення, яким генерального директора ДСП «Чорнобильський спецкомбінат» зобов’язано поінформувати депутатів про діяльність підприємства, процеси реорганізації та їх вплив на наповнюваність районного бюджету, що свідчить про факт грубого втручання в діяльність зазначеного суб’єкта господарювання та самовільне, не передбачене на законодавчому рівні розширення районною радою кола своїх повноважень.
Додатково звертаємо увагу на те, що питання укладення (переукладення) контрактів з керівниками державних підприємств врегульоване постановами Кабінету Міністрів України «Про проведення конкурсного відбору керівників суб’єктів господарювання державного сектору економіки» від 03.09.2008 N777 та «Про застосування контрактної форми трудового договору з керівником підприємства, що є у державній власності» від 19.03.1993 р. N 203 з наступними змінами та доповненнями, положеннями яких також не розширюється коло повноважень районних рад при обранні директорів державних підприємств та укладенні з ними контрактів.
Пункт 6 Рішення, яким Іванківською районною радою рекомендовано голові Іванківської райдержадміністрації погоджувати призначення керівників підприємств зони відчуження і зони безумовного (обов’язкового) відселення, погоджувати контракти з ними після попереднього обговорення кандидатур на сесії районної ради також виходить за межі її повноважень та не передбачено ні нормами Закону, які зазначені у вступній частині Рішення, як такі, що є правовою підставою його прийняття, ні іншими діючими нормативно-правовими актами.
Виходячи з викладеного, керуючись Законом України «Про прокуратуру», просимо Вас, надати правовий аналіз діям Іванківської районної ради Київської області щодо прийняття вказаного вище Рішення, вжити заходів з метою попередження втручання в діяльність господарюючих суб’єктів державного сектору та забезпечити приведення взаємовідносин між органами місцевого самоврядування смт. Іванків і державними підприємствами зони відчуження і зони безумовного (обов’язкового) відселення у рамки діючого законодавства України.
 
Додаток: копія рішення Іванківської районної ради Київської області «Про недопущення зменшення наповнюваності районного бюджету Іванківського району» від 07.06.2016  №VII-8/110 на 2 арк.