ОПИС ДОКУМЕНТУ
Рішення: | Прийнято |
---|---|
Сесія: | XXIX |
Скликання: | VIII |
Вид: | За основу і в цілому |
Номер рішення: | 1172-29-VIII |
Проголосовано: | 20.06.2024 13:46:47 |
РЕЗУЛЬТАТИ ГОЛОСУВАННЯ
- Підтримали
15
- Не підтримали
0
- Утримались
0
- Не голосували
0
- Відсутні
12
ТЕКСТ РІШЕННЯ: № 1172-29-VIII
1172-29-VIII Про затвердження Положення про відділ з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення Виконавчого комітету Славутицької міської ради Вишгородського району Київської області
СЛАВУТИЦЬКА МІСЬКА РАДА
ВИШГОРОДСЬКОГО РАЙОНУКИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Р І Ш Е Н Н Я
20.06.2024№ 1172-29-VIII
Про затвердження Положення про відділ з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення Виконавчого комітету Славутицької міської ради Вишгородського району Київської області
З метою упорядкування діяльності відділу з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення Виконавчого комітету Славутицької міської ради, відповідно до рішення Славутицької міської ради від 28.01.2022 №515-10-VIII «Про затвердження структури, загальної чисельності виконавчих органів Славутицької міської ради Вишгородського району Київської області та витрат на їх утримання», керуючись статтями11, 25, 26, 36¹, підпунктом 2 пункту «б» статті 38, статтями 40, 54, 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні,
м і с ь к а р а д а
ВИРІШИЛА:
1. Затвердити Положення про відділ з питань надзвичайних ситуаційта цивільного захисту населення Виконавчого комітету Славутицької міської ради Вишгородського району Київської області, що додається.
2. Визнати таким, що втратило чинність, рішення Славутицької міської ради від 14.10.2010 № 1423-46-V «Про затвердження Положення про відділ з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення виконавчого комітету Славутицької міської ради».
Міський голова | Юрій ФОМІЧЕВ |
Додаток
до рішення Славутицької міської ради
20.06.2024 №1172-29-VIII
ПОЛОЖЕННЯ
про відділ з питань надзвичайних ситуацій
та цивільного захисту населення Виконавчого комітету
Славутицької міської ради Вишгородського району
Київської області
І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. Відділ з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення Виконавчого комітету Славутицької міської ради Вишгородського району Київської області(далі – Відділ) утворюється рішенням Славутицької міської ради, є структурним підрозділом її Виконавчого комітету та входить до його складу, а також співпрацює з відділом з питань оборонної, мобілізаційної та режимно-секретної роботи, цивільного захисту і взаємодії з правоохоронними органами Вишгородської районної державної адміністрації Київської області, Департаментом цивільного захисту, оборони та взаємодії з правоохоронними органами Київської обласної державної адміністрації щодо діяльності територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту Київської областіта в межах міської територіальної громади забезпечує виконання завдань, покладених на Виконавчий комітет Славутицької міської ради у сфері цивільного захисту.
1.2. Відділпідпорядковується Виконавчому комітету міської ради, міському голові та заступнику міського голови, згідно розподілу обов’язків, є постійно діючим органом управління цивільного захисту Славутицької міської субланки Вишгородської районної ланки територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту Київської області(далі – субланка РЛ ТП ЄДС ЦЗ).
1.3. Відділ не є окремою юридичною особою.
1.4. Відділ у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, наказами ДСНС України, розпорядженнями голови Київської обласної державної адміністрації, голови Вишгородської районної державної адміністрації, рішеннямиСлавутицької міської ради та її Виконавчого комітету,розпорядженнями міського голови,а також цим Положенням.
1.5. Відділ утримується за рахунок коштів бюджету міської територіальної громади.
1.6. Положення про відділ затверджується Славутицькою міською радою за поданням начальника відділу.
ІІ. МЕТА ТА ЗАВДАННЯ ВІДДІЛУ
2.1. Метою відділу є забезпечення реалізації державної політики у сфері цивільного захисту на території міської територіальної громади.
2.2. Основним завданням відділу є безпосереднє керівництво діяльністю у сфері цивільного захисту в межах компетенції.
2.3. Відділ відповідно до покладених на нього завдань і повноважень у сфері цивільного захисту виконує такі завдання:
2.3.1. Здійснює функції постійно діючого органу управління цивільного захисту міської субланки РЛ ТП ЄДС ЦЗ;
2.3.2. Забезпечує підготовку, скликання та проведення засідань, а також контроль за виконанням рішень міської постійної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій, здійснює функції робочого органу цієї комісії;
2.3.3. Забезпечує готовність органів управління та сил цивільного захисту міської субланки РЛ ТП ЄДС ЦЗ до дій за призначенням;
2.3.4. Розробляє та подає на затвердження плани діяльності міської субланки РЛ ТП ЄДС ЦЗ, інші плани у сфері цивільного захисту, здійснює контроль за їх виконанням;
2.3.5. Розробляє проєкти місцевих програм у сфері цивільного захисту, надає ці програми у встановленому порядку на затвердження, забезпечує моніторинг їх реалізації;
2.3.6. Організовує та проводить моніторинг надзвичайних ситуацій, прогнозування імовірності їх виникнення та визначення показників ризику.
ІІI. ПОВНОВАЖЕННЯ ВІДДІЛУ
3.1. Відділ відповідно до покладених на нього повноважень і завдань:
3.1.1. Розробляє проєкти розпоряджень міського голови, рішень виконавчого комітету, рішень міської ради з питань цивільного захисту;
3.1.2. Координує діяльність комунальних аварійних служб;
3.1.3. Здійснює методичне керівництво щодо утворення та функціонування міських спеціалізованих служб цивільного захисту та місцевих формувань цивільного захисту, контроль за їх готовністю до дій за призначенням;
3.1.4. Надає методичну допомогу органам з евакуації щодо організації проведення евакуації та підготовки районів для розміщення евакуйованого населення і його життєзабезпечення, а також зберігання матеріальних і культурних цінностей;
3.1.5. Організовує навчання з питань цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки посадових осіб виконавчих органів міської ради, керівників та заступниківкерівників комунальних підприємств, установ та закладів, що належать до сфери їх управління, підготовку населення до дій у надзвичайних ситуаціях;
3.1.6. Організовує підготовку органів управління та сил цивільного захисту міської субланки РЛ ТП ЄДС ЦЗдо дій за призначенням;
3.1.7 Співпрацює з органами виконавчої влади, депутатами, постійними комісіями, тимчасовими контрольними комісіями та іншими органами, які утворені згідно чинного законодавства України;
3.1.8. Здійснює контроль за проведенням практичної підготовки на підприємствах, в установах та організаціях шляхом узагальнення звітів пропроведення спеціальних об’єктових навчань (тренувань) з питань цивільного захисту;
3.1.9. Забезпечує здійснення оповіщення та інформування населення про загрозу і виникнення надзвичайних ситуацій;
3.1.10. Бере участь у здійснені заходів радіаційного, хімічного, біологічного, медичного захисту населення та інженерного захисту територій від наслідків надзвичайних ситуацій;
3.1.11. Готує пропозиції щодо включення до проєкту бюджету міської територіальної громади витрат на розвиток та функціонування системи цивільного захисту;
3.1.12. Готує пропозиції щодо віднесення суб’єктів господарювання, що належать до сфери управління міської ради, державних на території міста, а також тих, що знаходяться у приватній власності, до категорій цивільного захисту та надання їх переліку на затвердження облдержадміністрацією у встановленому порядку;
3.1.13. Організовує та здійснює заходи з питань створення, збереження і використання місцевого матеріального резерву для запобігання і ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій;
3.1.14. Організовує виконання вимог законодавства щодо, використання, утримання та реконструкції міського фонду захисних споруд цивільного захисту на об’єктах комунальної власності, ініціює проведення такої роботи на підприємствах іншої форми власності, де є захисні споруди;
3.1.15. Визначає потребу фонду захисних споруд цивільного захисту, планує та організовує роботи з спорудження або дообладнання в особливий період підвальних та інших заглиблених приміщень для укриття населення, організовує його укриття;
3.1.16. Готує проєкти рішень про подальше використання захисних споруд цивільного захисту на об’єктах комунальної власності, ініціює проведення такої роботи на підприємствах іншої форми власності;
3.1.17. Організовує та веде облік фонду захисних споруд цивільного захисту;
3.1.18. Організовує проведення технічної інвентаризації захисних споруд цивільного захисту міської комунальної власності та ініціює проведення такої роботи на підприємствах іншої форми власності, де є захисні споруди;
3.1.19. Координує діяльність міських спеціалізованих служб цивільного захисту, а також служб підприємств, установ і організацій незалежно від форм
власності і підпорядкування щодо їх підготовленості до ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, а також проведення пошуково-рятувальних робіт;
3.1.20. Сприяє в розробці заходів щодо забезпечення сталого функціонування суб’єктів господарювання, що продовжують свою діяльність в особливий період;
3.1.21. У режимі підвищеної готовності міської субланки РЛ ТП ЄДС ЦЗ:
1) забезпечує організацію оповіщення органів управління та сил цивільного захисту субланки РЛ ТП ЄДС ЦЗ, а також населення про загрозувиникнення надзвичайної ситуації та інформування їх про дії у можливій зоні надзвичайної ситуації;
2) формує оперативні групи для виявлення причин погіршення обстановки та підготовки пропозицій щодо її нормалізації;
3) готує розпорядчі документи, спрямовані на посилення спостереження та контролю за гідрометеорологічною обстановкою, ситуацією на потенційно небезпечних об’єктах, території об’єктів підвищеної небезпеки та/або за їх межами, території, на якій існує загроза виникнення геологічних та гідрогеологічних явищ і процесів, а також здійснення постійного прогнозування можливості виникнення надзвичайних ситуацій та їх масштабів;
4) організовує функціонування постів радіаційного і хімічного спостереження та розрахунково-аналітичних груп для здійснення спостереження за радіаційною і хімічною обстановкою у разі загрози і виникненні надзвичайної ситуації, пов’язаної з викидом (виливом) у довкілля радіоактивних та небезпечних хімічних речовин;
5) уточнює (у разі потреби) план реагування на надзвичайні ситуації, місцевого рівня, здійснює заходи щодо запобігання їх виникненню;
6) уточнює та здійснює заходи щодо захисту населення і територій від можливих надзвичайних ситуацій;
7) бере участь у заходах із приведення у готовність сил і засобів цивільного захисту, підготовці пропозицій щодо залучення у разі потреби додаткових сил і засобів.
3.1.22. У режимі надзвичайної ситуації міської субланки РЛ ТП ЄДС ЦЗ:
1) забезпечує організацію оповіщення органів управління та сил цивільного захисту міської субланки РЛ ТП ЄДС ЦЗ, а також населення про виникнення надзвичайної ситуації;
2) готує розпорядчі документи щодо переведення міської субланки РЛ ТП ЄДС ЦЗ у режим надзвичайної ситуації, про призначення керівника робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації та спеціальної комісії з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації, у разі прийняття рішення про її утворення;
3) організовує роботи із визначення зони надзвичайної ситуації;
4) здійснює постійне прогнозування зон можливого поширення надзвичайної ситуації та масштабів можливих наслідків;
5) бере участь в організації аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт, керівництві проведенням відновлювальних робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації;
6) бере участь в організації заходів щодо життєзабезпечення постраждалого населення;
7) бере участь в організації (у разі потреби) евакуаційних заходів;
8) бере участь в організації радіаційного, хімічного, біологічного, інженерного та медичного захисту населення і територій від наслідків надзвичайної ситуації;
9) організовує безперервний контроль за розвитком надзвичайної ситуації та обстановкою на аварійних об’єктах і прилеглих до них територіях;
10) забезпечує інформування керівництва міської ради та населення про розвиток надзвичайної ситуації і заходи, що здійснюються.
3.1.23. У режимі надзвичайного стану виконує завдання відповідно до Закону України «Про правовий режим надзвичайного стану»;
3.1.24. Здійснює інші повноваження у сфері цивільного захисту, визначені Законами України.
3.1.25. Бере участь у погодженні проєктів нормативно-правових актів, розроблених структурними підрозділами Славутицької міської ради;
3.1.26. Готує самостійно або разом з іншими структурними підрозділами інформаційні та аналітичні матеріали з питань цивільного захисту для подання міському голові;
3.1.27. Забезпечує здійснення заходів щодо запобігання та протидії корупції у відділі;
3.1.28. Готує (бере участь у підготовці) проєкти угод, договорів, меморандумів, протоколів зустрічей делегацій і робочих груп у межах своїх повноважень;
3.1.29. Розглядає в установленому законодавством порядку звернення громадян;
3.1.30. Опрацьовує запити і звернення народних депутатів України та депутатів місцевих рад;
3.1.31. Забезпечує доступ до публічної інформації, розпорядником якої є;
3.1.32. Розробляє та вносить в установленому порядку пропозиції щодо удосконалення законодавства у сфері цивільного захисту;
3.1.33. Забезпечує в межах своїх повноважень виконання завдань мобілізаційної підготовки, дотримання вимог законодавства з охорони праці, пожежної безпеки;
3.1.34. Забезпечує захист персональних даних;
3.1.35. Виконує інші передбачені чинним законодавством повноваження.
3.1.36. Відділ для здійснення повноважень та виконання завдань, що визначені, має право:
1) залучати до виконання окремих робіт, участі у вивченні окремих питань фахівців та спеціалістів органів виконавчої влади, підприємств, установ, організацій (за погодженням з їх керівниками), представників інститутів громадянського суспільства;
2) одержувати в установленому законодавством порядку інформацію, документи і матеріали від державних органів, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності та їх посадових осіб;
3) скликати наради для сприяння здійсненню покладених на відділ завдань;
4) користуватися інформаційними базами даних державних органів, державною системою урядового зв’язку та іншими технічними засобами.
3.1.37. Відділ у встановленому законодавством порядку та у межах повноважень взаємодіє з відділом з питань оборонної, мобілізаційної та режимно-секретної роботи, цивільного захисту і взаємодії з правоохоронними органами Вишгородської районної державної адміністрації Київської області, Департаментом цивільного захисту, оборони та взаємодії з правоохоронними органами Київської обласної державної адміністрації, Вишгородським районним управлінням Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій Київській області таГоловним управлінням Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Київській області, іншими виконавчими органами сусідніх територіальних органів міністерств, інших центральних органів виконавчої влади в місті, а також підприємствами, установами та організаціями.
ІV. КЕРІВНИЦТВО ВІДДІЛОМ
4.1. Відділ очолює начальник, який призначається на посаду та звільняється з посади міським головою.
4.2. На посади начальника відділу та працівників призначаються особи, які мають вищу освіту не нижче ступеня магістра, спеціаліста, вільно володіють державною мовою та мають стаж роботи за фахом на службі в органах місцевого самоврядування, на посадах державної служби, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності не менше 2 років. Усі працівники відділу приймаються і звільняються з посади міським головою в порядку, передбаченому чинним законодавством України.
4.3. Начальник відділу:
4.3.1. Здійснює керівництво діяльністю відділу, несе персональну відповідальність за організацію та результати його роботи, сприяє створенню належних умов праці у відділі;
4.3.2. Подає міському голові пропозиції щодо призначення на посаду та звільнення з посади у порядку, передбаченому законодавством, працівників відділу, присвоєння їм рангів, їх заохочення та притягнення до дисциплінарної відповідальності;
4.3.3. Забезпечує виконання працівниками відділу вимог чинного законодавства України з питань служби в органах місцевого самоврядування та боротьби з корупцією, правил внутрішнього трудового розпорядку, організовує та координує роботу з документами, координує стан трудової та виконавської дисципліни;
4.3.4. Планує роботу відділу, вносить пропозиції щодо формування планів роботи Виконавчого комітету Славутицької міської ради;
4.3.5. Уживає заходів до удосконалення організації та підвищення ефективності роботи відділу;
4.3.6. Організовує роботу з підвищення професійного рівня працівників відділу;
4.3.7. Забезпечує у межах своїх повноважень підготовку проєктів розпоряджень міського голови та рішень виконавчого комітету міської ради;
4.3.8. Проводить особистий прийом громадян з питань, що належать до повноважень відділу;
4.3.9. Діє в межах повноважень, визначених посадовою інструкцією, що затверджуються міським головою;
4.3.10. У разі потреби здійснює частковий перерозподіл посадових обов’язків працівників відділу;
4.3.11. Несе персональну відповідальність за невиконання або неналежне виконання покладених на відділ завдань, дотримання трудової дисципліни;
4.3.12. Здійснює інші повноваження, визначені законодавством.
Працівники відділу несуть відповідальність за неналежне виконання, покладених на відділ даним положенням, повноважень у порядку, передбаченому чинним законодавством України. У підпорядкуванні начальника відділу перебувають працівники відділу, які діють в межах повноважень, визначених посадовими інструкціями, що затверджуються міським головою.
V. ЗАКЛЮЧНІ ПОЛОЖЕННЯ
5.1. Припинення діяльності відділу здійснюється у встановленому порядку відповідно до вимог законодавства України.
5.2. Зміни та доповнення до цього Положення вносяться відповідним рішенням Славутицької міської ради.
5.3. Це Положення набирає чинності з моменту прийняття Славутицькою міською радою відповідного рішення.