ОПИС ДОКУМЕНТУ

Доповідач:

Швець Н.П

Дата:

29.06.2017

ДРУК ПРОЄКТУ РІШЕННЯ

ПРОЄКТ РІШЕННЯ № 38
Про зміну назви Палацу дитячої та юнацької творчості та затвердження Статуту Палацу дітей та молоді у новій редакції


 

СЛАВУТИЦЬКА МІСЬКА РАДА КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

 
Р  І  Ш  Е  Н  Н  Я
 
Про зміну назви Палацу дитячої та юнацької творчості та
затвердження Статуту Палацу дітей та молоді у новій редакції
 
Розглянувши звернення начальника управління освіти і науки Славутицької міської ради Київської області Швець Н.П. про необхідність перейменування Палацу дитячої та юнацької творчості на Палац дітей та молоді Славутицької міської ради Київської області  з метою розширення контингенту слухачів (вихованців), урізноманітнення творчої діяльності закладу (лист від 07.06.2017 № 01-19-613), відповідно до Закону України «Про освіту», ст.ст.5,10,12,13,14 Закону України «Про позашкільну освіту»,  постанови Кабінету Міністрів України від 06.05.2001 № 433 «Про затвердження переліку типів позашкільних навчальних закладів і Положення про позашкільний навчальний заклад», керуючись ст.25 та ч.1 ст.59 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”,
 
м і с ь к а   р а д а
 
В И Р І Ш И Л А :
 
  1. Змінити назву Палац дитячої та юнацької творчості на Палац дітей та молоді Славутицької міської ради Київської області.
  2. Затвердити Статут Палацу дітей та молоді Славутицької міської ради Київської області у новій редакції, що додається.
  3. Директору Палацу дітей та молоді Славутицької міської ради Київської області Єрьоміній Н.А. подати до відділу державної реєстрації управління адміністративних послуг виконавчого комітету Славутицької міської ради документи для державної реєстрації внесення змін  до відомостей про юридичну особу, що міститься у єдиному державному реєстрі, в установленому чинним законодавством порядку.
  4. Контроль за виконанням цього рішення покласти на заступника міського голови Линкевича О.Б. та постійну комісію Славутицької міської ради з питань освіти, культури та охорони здоров’я (Шуригіна Н.М.)
  5. Визнати таким, що втратило чинність, рішення Славутицької міської ради Київської області від 22.04.2011 № 212-7-VI «Про затвердження Статуту Палацу дитячої та юнацької творчості у новій редакції».
 
Міський голова Ю.К.Фомічев

ПОГОДЖЕНО:

Начаник управління освіти і науки Славутицької міської ради
Київської області
 
_______________ Н.П. Швець
 
_______________ 2017 року
 

ЗАТВЕРДЖЕНО:

Рішенням Славутицької міської ради Київської області
№ _______ від _____________ 2017 року
Секретар Славутицької міської ради Київської області
 
________________ В.В. Борисов
 
________________ 2017 року
 

 
 
 
 

СТАТУТ
Палацу дітей та молоді Славутицької міської ради Київської області
 

 
 
 

(нова редакція)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
м. Славутич 2017
І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1.   Палац дітей та молоді Славутицької міської ради Київської області (далі – ПДМ або Палац), створений у 1992 році відповідно до рішення виконавчого комітету Славутицької міської ради від 25.03.1992 № 206 «Про реєстрацію Славутицького міського Палацу дитячої творчості», в 2002 році проведено державну реєстрацію статуту в новій редакції відповідно до рішення виконавчого комітету Славутицької міської ради від 17.07.2002 № 399 «Про державну реєстрацію статуту Палацу дитячої та юнацької творчості в новій редакції», а також у 2011 році відповідно до рішення Славутицької міської ради від 22.04.2011 року № 212–7–VI «Про затвердження статут Палацу дитячої та юнацької творчості у новій редакції».
 
1.2.   Юридична  адреса ПДМ:
         07100, м. Славутич, вул. 77-ї Гвардійської дивізії, буд. 1;
         телефони: директор – (04579) 2-08-07; приймальня – 2-16-23
         E-mail: palaz77@ukr.net
         WEB-сторінка: http://slavpdut.at.ua/
 
1.3.   Палац дітей та молоді - позашкільний навчальний заклад, є юридичною особою, має печатку, штамп, ідентифікаційний номер – 22200797.
 
1.4.   Палац дітей та молоді Славутицької міської ради Київської області має свою емблему – умовне символічне зображення, яке своїми символами, образами відображає сутність діяльності закладу.
 
1.5.   Засновником Палацу (власником) є Славутицька міська рада Київської області відповідно до Закону України «Про позашкільну освіту», яка делегувала управлінню освіти і науки Славутицької міської ради Київської області функцію щодо здійснення контролю за додержанням закладом державного стандарту позашкільної освіти.
 

1.6. Головною метою діяльності Палацу є створення оптимальних умов для творчого, інтелектуального, духовного й фізичного розвитку дітей та молоді у вільний від навчання час, задоволення їх потреб у здобутті позашкільної освіти відповідно до їх здібностей, обдарувань, уподобань та інтересів шляхом залучення до роботи у творчих об’єднаннях образотворчого та декоративно-ужиткового, вокального та хореографічного мистецтва; технічно-конструкторської, спортивної, оздоровчої, дозвіллєво-розважальної та інших видів діяльності.

 
1.7.   Головними завданнями Палацу є:
  • збереження та розвиток мережі гуртків, студій, секцій закладу з метою охоплення дітей та молоді міста в творчі об’єднання за інтересами, враховуючи запити дітей та батьків (або осіб, які їх замінюють) через розширення напрямків діяльності;
  • створення оптимальних умов для творчого, інтелектуального, духовного і фізичного розвитку вихованців;
  • задоволення освітньо-культурних потреб вихованців, а також потреб вихованців у професійному самовизначенні і творчій самореалізації;
  • виховання у дітей патріотизму, любові до України, поваги до народних звичаїв, традицій, національних цінностей українського народу, а також інших націй і народів;
  • здійснення інформаційно-методичної та організаційно-масової роботи в проведенні навчально-виховного процесу в закладі;
  • пошук, розвиток та підтримка здібних, обдарованих і талановитих дітей;
  • організація дозвілля вихованців, пошук його нових форм, профілактика бездоглядності та правопорушень;
  • формування здорового способу життя вихованців, почуття захищеності; вдосконалення їх фізичного та психічного розвитку;
  • налагодження та активізація співпраці з батьками вихованців (або особами, які їх замінюють) через залучення їх до участі у життєдіяльності закладу (від розважальних та ігрових програм до свят, фестивалів, конкурсів, виставок тощо);
  • створення кола соціальних партнерів Палацу серед громадських та молодіжних організацій, державних та приватних підприємств міста;
  • налагодження та активізація контактів та творчих стосунків із закладами освіти міста, а також з позашкільними навчальними закладами Київщини, пошук нових форм взаємовідносин, розробка спільних творчих проектів;
  • налагодження та активізація міжнародних контактів у сфері розвитку дитячої та молодіжної творчості.
1.8.   Палац у своїй діяльності  керується Конституцією України, законами України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства освіти і науки України (далі – МОНУ), Департаменту освіти і науки Київської обласної державної адміністрації (далі – Департамент освіти і науки), рішеннями Славутицької міської ради та її виконавчого комітету, управління освіти і науки Славутицької міської ради (далі – управління освіти), Положенням про позашкільний навчальний заклад, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 06 травня 2001 року № 433 (зі змінами), власним Статутом.
 

ІІ. ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПРАВОВІ ЗАСАДИ ДІЯЛЬНОСТІ

ПАЛАЦУ ДІТЕЙ ТА МОЛОДІ

2.1.   Палац дітей та молоді:

  • забезпечує реалізацію права дітей та молоді, створює належні та безпечні умови навчання, виховання та праці;
  • надає освітні послуги вихованцям Палацу;
  • проходить державну атестацію;
  • визначає форми і засоби організації навчально-виховного процесу, відповідно до затверджених програм освітньо-виховної діяльності;
  • розробляє і впроваджує в життя власні програми з навчально-виховної та методичної роботи за умови їх погодження управлінням освіти;
  • організовує підготовку, перепідготовку, підвищення кваліфікації та стажування педагогічних кадрів на базі науково-методичних установ;
  • є власником і розпорядником рухомого і нерухомого майна, відповідно до Статуту і чинного законодавства;
  • розвиває власну соціальну базу, мережу гуртків, студій, секцій, творчих об’єднань за напрямками позашкільної освіти;
  • залучає до співпраці комерційні фірми, банки, підприємства, організації, профспілки тощо;
  • забезпечує збереження та зміцнення матеріально-технічної бази закладу, ефективно використовує закріплені за ним земельні ділянки;
  • забезпечує та підтримує належний рівень інформаційно-методичного супроводу навчально-виховного процесу в закладі;
  • вживає заходів щодо залучення вихованців, які потребують соціальної допомоги та соціальної реабілітації до різних форм позашкільної освіти; забезпечує соціальний захист вихованців, педагогічних та інших категорій працівників закладу;
  • організовує в установленому порядку підвищення кваліфікації, атестацію педагогічних працівників закладу;
  • створює належні умови для співпраці педагогічного колективу з громадськими організаціями, підприємствами;
  • дотримується встановлених санітарно-гігієнічних норм, правил і стандартів, а  також норм і правил з охорони праці.
2.2.   Палац дітей та молоді має право:
  • входити до складу навчально-виховних комплексів, навчально-виховних об’єднань з дошкільними, загальноосвітніми та іншими навчальними закладами;
  • організовувати проведення на своїй навчально-виховній базі виробничої та педагогічної практики учнів і студентів загальноосвітніх, професійно-технічних і вищих навчальних закладів;
  • організовувати роботу своїх гуртків, студій, секцій та творчих об’єднань у приміщеннях дошкільних, загальноосвітніх, професійно-технічних навчальних закладів, підприємств, організацій, вищих навчальних закладів, наукових установ, на базі спортивних будівель і стадіонів відповідно до укладених угод із зазначеними закладами і установами;
  • проводити інформаційно-методичну роботу, спрямовану на удосконалення програм, змісту, форм і методів діяльності гуртків, студій, секцій та творчих об’єднань;
  • надавати платні освітні послуги за напрямками своєї діяльності в установленому законодавством порядку;
  • здійснювати самостійну видавничу діяльність;
  • об’єднувати на підставі спеціальних угод свою діяльність з діяльністю інших установ України та за її межами;
  • встановлювати різні види морального стимулювання та матеріального заохочення для учасників навчально-виховного процесу Палацу.
 

ІІІ. ОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ В

ПАЛАЦІ ДІТЕЙ ТА МОЛОДІ

3.1.   Палац дітей та молоді є комплексним позашкільним навчальним закладом, який організовує та здійснює роботу в позаурочний, позакласний час з дітьми дошкільного, шкільного віку та молоді до 35 років за різними напрямками позашкільної освіти: художньо-естетичним, фізкультурно-спортивним, туристсько-краєзнавчим, науково-технічним, гуманітарним, соціально-реабілітаційним, військово-патріотичним, дослідницько-експериментальним, оздоровчим, еколого-натуралістичним.
3.2.   Палац здійснює навчально-виховну, інформаційно-методичну, організаційно-масову, навчально-тренувальну та спортивну роботу.
3.3.   Палац працює за річним планом роботи, затвердженим педагогічною радою та погодженим управлінням освіти.
3.4.   Навчально-виховний процес у Палаці здійснюється за типовими навчальними планами і програмами, затвердженими МОН України, а також за навчальними планами і програмами, затвердженими управлінням освіти.
Робочий навчальний план закладу формується на навчальний рік і затверджується управлінням освіти.
3.5.   Навчальні програми можуть бути однопрофільними, комплексними і такими, що передбачають індивідуальне, групове та індивідуально-групове навчання гуртківців в гуртках, студіях, секціях та інших творчих об’єднаннях. Термін навчання в Палаці обумовлюється специфікою кожного гуртка, студії, секції, творчого об’єднання та його навчальною програмою  від одного до кількох років.
3.6.   Організація та проведення індивідуальної роботи з вихованцями здійснюється відповідно до порядку, затвердженого Міністерством освіти і науки України.
3.7.             Навчально-виховний процес Палацу здійснюється диференційовано (відповідно до індивідуальних можливостей, інтересів, нахилів, здібностей вихованців з урахуванням їх віку, психофізичних особливостей, стану здоров’я) з використанням різних організаційних форм роботи: заняття, гурткова робота, клубна робота, урок, лекція, індивідуальне заняття, конференція, семінар, курси, читання, вікторина, концерт, змагання, начально-тренувальні заняття, репетиція, похід, екскурсія, експедиція, практична робота в лабораторіях, майстернях, теплицях, на науково-дослідних земельних ділянках, на природі тощо.
3.8.             Середня наповнюваність груп гуртків, студій, секцій та інших творчих об’єднань Палацу  складає, як правило, 10-15 вихованців. Наповнюваність окремих груп гуртків, студій, секцій та інших творчих об’єднань установлюється директором Палацу залежно від профілю, навчальних планів, програм та можливостей організації навчально-виховного, тренувального процесу, рівня майстерності вихованців і становить на більше як 25 вихованців.
Гурток – це об’єднання вихованців, учнів і слухачів відповідно до їх нахилів, здібностей, інтересів до конкретного виду діяльності з урахуванням їх віку, психофізичних особливостей, стану здоров’я.
Група – це складова гуртка, студії, секції або іншого творчого об’єднання одного профілю.
Секція – це об’єднання вихованців, учнів і слухачів для проведення дослідницької, пошукової та експериментальної роботи з різних проблем науки, техніки, мистецтва, а також за спортивно-технічним, туристсько-краєзнавчим або іншим напрямом діяльності.
Студія – це об’єднання вихованців, учнів і слухачів з різних видів або жанрів мистецтва: музичного, вокально-хорового, театрального, хореографічного, фольклорного, фольклорно-етнографічного, акторського, образотворчого, декоративно-ужиткового, кіно-, відео-, фотоаматорського, літературно-творчого, композиторського.
3.9.    Гуртки, студії, секції та інші творчі об’єднання Палацу класифікуються за трьома рівнями:
  • початковий рівень – творчі об’єднання, діяльність яких спрямована на загальний розвиток вихованців, виявлення їх здібностей та обдарувань, прищеплення інтересу до творчої діяльності;
  • основний рівень – творчі об’єднання, які розвивають інтереси вихованців, дають їм знання, практичні уміння та навички, задовольняють потребу у професійній орієнтації;
  • вищий рівень – творчі об’єднання за інтересами для здібних і обдарованих вихованців.
3.10.  Прийом в гуртки, студії, секції та інші творчі об’єднання Палацу здійснюється протягом навчального року  (в міру закінчення комплектування груп гуртків, студій, секцій та інших творчих об’єднань) за бажанням вихованців і за згодою батьків або осіб, які їх замінюють, як на без конкурсній основі, так і за конкурсом (крім початкового рівня навчання), умови якого розробляються керівниками гуртків, студій, секцій та інших творчих об’єднань закладу та затверджуються директором Палацу на початок навчального року.
3.11. Для зарахування вихованців до спортивних, спортивно-технічних, туристських, хореографічних об’єднань батьки вихованців, або особи, які їх замінюють, повинні надати довідку медичного закладу про відсутність протипоказань для занять їх дітей у зазначених  видах діяльності.
3.12. Навчальний рік у Палаці дітей та молоді починається 1 вересня.
Тривалість навчального року в Палаці установлюється МОН України або управлінням освіти за погодженням з Департаментом освіти і науки.
З 1 по 15 вересня здійснюється комплектування груп гуртків, студій, секцій та інших творчих об’єднань першого року навчання та доукомплектування груп другого та наступних років навчання. Цей період вважається робочим часом керівника гуртка, студії, секції та іншого творчого об’єднання навчального закладу.
Тривалість одного заняття визначається навчальними планами і програмами з урахуванням психофізичного розвитку та допустимого навантаження для різних вікових категорій і становить для вихованців, учнів, слухачів:
  • віком від 4 до 5 років – 25 хвилин;
  • віком від 5 до 6 років – 30 хвилин;
  • віком від 6 до 7 років – 35 хвилин;
  • віком понад  7 років – 45 хвилин.
Короткі перерви між заняттями є робочим часом керівника гуртка, студії, секції та іншого творчого об’єднання.
У канікулярні, вихідні та святкові дні Палац працює за окремим планом та графіком роботи, затвердженим директором закладу.
Керівники гуртків, студій, секцій та інших творчих об’єднань Палацу працюють відповідно до розкладу занять. Розклад занять гуртків, студій, секцій, творчих об’єднань складається відповідно до встановлених санітарно-гігієнічних норм, погоджується профспілковим комітетом закладу та затверджується директором двічі на рік.
3.13.  У Палаці дітей та молоді можуть функціонувати методичні об’єднання, відділи, відділення керівників гуртків, студій, секцій та інших творчих об’єднань за напрямками діяльності, що охоплюють учасників навчально-виховного процесу та спеціалістів певного професійного спрямування.
  Методичні об’єднання створюються у закладі для координації науково-методичної, організаційної та практичної діяльності з питань здобуття вихованцями позашкільної освіти за різними напрямами.
  Відділи створюються у Палаці за наявності груп одного або кількох споріднених напрямків.
                Відділення створюються у Палаці за видами гуртків, секцій та інших творчих об’єднань або за напрямами позашкільної освіти.
3.14. З метою вдосконалення системи навчання та виховання в Палаці створюється методична рада, до складу якої входять досвідчені педагогічні працівники, керівники методичних об’єднань та інші учасники навчально-виховного процесу.
3.15. З метою визначення рівня практичної підготовки вихованців гуртків, студій, секцій Палац дітей та молоді наприкінці навчального року проводить організаційно-масову роботу у формі підсумкових, звітних концертів, виставок, ярмарок, походів, змагань, навчально-тренувальних зборів, конференцій, зустрічей, акцій, фестивалів, форумів та в інших формах, передбачених Статутом.
3.16. Випускникам Палацу, які в установленому порядку склали кваліфікаційні іспити, видаються відповідні документи про позашкільну освіту в порядку, встановленому МОН України.
 

ІV. УЧАСНИКИ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ

ПАЛАЦУ ДІТЕЙ ТА МОЛОДІ

4.1.   Учасниками навчально-виховного процесу закладу є:

  • вихованці, учні, слухачі;
  • директор, заступники директора;
  • завідуючі відділами, методисти;
  • педагогічні працівники – керівники гуртків, студій, секцій та інших творчих об’єднань, спеціалісти, залучені до навчально-виховного процесу;
  • батьки, або особи,  які їх замінюють;
  • представники підприємств, установ та організацій, які беруть участь у навчально-виховному процесі.

4.2.   Вихованці, учні, слухачі Палацу мають гарантоване державою право на:

  • здобуття позашкільної освіти відповідно до їх здібностей, обдарувань, уподобань та інтересів;
  • добровільний вибір виду діяльності;
  • навчання у декількох гуртках, студіях, секціях, творчих об’єднаннях Палацу;
  • безпечні та нешкідливі умови навчання та праці;
  • користування матеріально-технічною, навчально-методичною та культурно-спортивною базою Палацу;
  • участь у різних видах навчально-виховної та організаційно-масової роботи;
  • представлення в органах громадського самоврядування Палацу;
  • вільне вираження поглядів, переконань;
  • захист від будь-яких форм експлуатації, психічного і фізичного насильства, від дій педагогічних та інших працівників, які порушують їх права, принижують честь і гідність.
4.3.   Відволікання вихованців за рахунок навчального часу до робіт і здійснення заходів, не пов’язаних з навчально-виховним процесом, забороняється, крім випадків, передбачених рішеннями Кабінету Міністрів України.

4.4.   Вихованці, учні, слухачі Палацу зобов’язані:

  • оволодівати знаннями, вміннями та практичними навичками з обраного напрямку (напрямків) творчої діяльності; підвищувати свій загальний культурний та освітній рівень;
  • дотримуватися морально-етичних норм;
  • брати посильну участь у різних видах творчої та трудової діяльності;
  • бережливо ставитися до державного, громадського і особистого майна;
  • дотримуватися вимог Статуту, Пам’ятки поведінки для вихованців Палацу, схваленої педагогічною радою та затвердженою директором закладу.
4.5.   Педагогічним працівником Палацу може бути особа з високими моральними якостями, яка має вищу педагогічну освіту або іншу фахову освіту, народний умілець з належний рівнем фахової підготовки.

4.6.   Педагогічні працівники Палацу мають право на:

  • належні та безпечні умови праці;
  • внесення керівництву Палацу та органам управління освітою  пропозицій щодо поліпшення навчально-виховного процесу; подання на розгляд директору Палацу та педагогічній раді пропозицій щодо морального та матеріального заохочення вихованців, учнів, слухачів, застосування стягнень до тих, хто порушує вимоги Статуту та Пам’ятку поведінки для вихованців Палацу, що діють у навчальному закладі;
  • участь у роботі методичних об’єднань, нарад, зборів, в заходах, пов’язаних з організацією навчально-виховного процесу;
  • вибір педагогічно-обгрунтованих форм, методів, засобів роботи з вихованцями, учнями і слухачами;
  • вибір форм підвищення педагогічної кваліфікації;
  • захист професійної честі, гідності, відповідно до законодавства;
  • соціальне та матеріальне заохочення за досягнення вагомих результатів у виконанні покладених на них завдань;
  • об’єднання у професійні спілки, участь в інших об’єднаннях громадян, діяльність яких не заборонена законодавством;
  • соціальні гарантії, визначені Кодексом Законів про Працю України, Законом України “Про освіту”.

4.7.   Педагогічні працівники Палацу зобов’язані:

  • надавати знання, формувати вміння і навички з різних напрямків позашкільної освіти диференційовано, відповідно до індивідуальних можливостей, інтересів, нахилів, здібностей вихованців, учнів, слухачів;
  • сприяти розвиткові їх інтелектуальних та творчих здібностей, фізичних якостей вихованців, відповідно до їх задатків та запитів, а також збереженню та зміцненню здоров’я;
  • виконувати навчальні плани та програми;
  • визначати мету та конкретні завдання позашкільної освіти вихованців, учнів, слухачів, вибирати адекватні засоби їх реалізації;
  • здійснювати педагогічний контроль за дотриманням вихованцями морально-етичних норм поведінки, правил внутрішнього трудового розпорядку Палацу, вимог чинних документів, що регламентують організацію навчально-виховного процесу;
  • дотримуватися педагогічної етики, поважати гідність вихованців, захищати їх від будь-яких форм фізичного, психічного насильства;
  • виховувати особистим прикладом і настановами, своєю діяльністю повагу до державної символіки, принципів загальнолюдської моралі;
  • виховувати повагу до батьків, жінки, старших за віком до  народних звичаїв та традицій, духовних та культурних надбань народу України;
  • берегти здоров’я вихованців, захищати їх інтереси, пропагувати здоровий спосіб життя;
  • постійно підвищувати свій професійний рівень, педагогічну майстерність, загальну і політичну культуру;
  • вести документацію, пов’язану з виконанням посадових обов’язків (журнали, плани роботи тощо);
  • дотримуватись вимог Статуту Палацу, виконувати Правила внутрішнього трудового розпорядку, посадові обов’язки, накази і розпорядження директора, органів управління освітою;
  • брати участь у роботі педагогічної ради та інших форм методичної роботи закладу.
4.8.   Не допускається відволікання педагогічних працівників від виконання професійних обов’язків, крім випадків, передбачених законодавством.
4.9.   Педагогічні працівники Палацу підлягають атестації, як правило,  один раз на п’ять років відповідно до порядку, встановленого МОН України.
4.10. Обсяг педагогічного навантаження керівників гуртків, студій, секцій визначається директором Палацу згідно із законодавством і затверджується управлінням освіти.
4.11. Перерозподіл педагогічного навантаження  протягом навчального року можливий у разі зміни кількості годин за окремими навчальними програмами, що передбачається навчальним планом, у разі вибуття або зарахування вихованців, учнів, слухачів протягом навчального року або за письмовою згодою педагогічного працівника з додержанням законодавства про працю.

4.12. Батьки вихованців та особи, що їх замінюють, мають право:

  • обирати і бути обраними до батьківського комітету та органів громадського самоврядування Палацу;
  • звертатися до директора Палацу та органів управління освітою з питань навчання та виховання  дітей;
  • приймати рішення про участь дитини в інноваційній діяльності Палацу;
  • брати участь у заходах, спрямованих на поліпшення організації навчально-виховного процесу та зміцнення матеріально-технічної бази Палацу;
  • захищати законні інтереси своїх дітей в органах громадського самоврядування Палацу та у відповідних державних, судових органах.

V. УПРАВЛІННЯ ПАЛАЦОМ ДІТЕЙ ТА МОЛОДІ

5.1.   Керівництво Палацом дітей та молоді здійснює його директор, яким може бути тільки громадянин України, що має вищу педагогічну освіту і стаж педагогічної роботи не менше трьох років, успішно пройшов підготовку та атестацію керівних кадрів освіти в порядку, встановленому МОН України.
5.2.   Директор Палацу дітей та молоді призначається на посаду та звільняється з посади за наказом  управління освіти відповідно до чинного законодавства.
5.3.   Директор Палацу дітей та молоді:
  • здійснює керівництво колективом, забезпечує раціональний добір і розстановку кадрів, створює належні умови для підвищення фахового рівня працівників;
  • організовує навчально-виховний процес у ПДМ;
  • здійснює контроль за виконанням навчальних планів, програм, якістю організації та проведення навчально-виховного процесу в гуртках, студіях, секціях та інших творчих об’єднаннях, рівнем засвоєння вихованцями знань, набуття ними умінь та практичних навичок;
  • створює належні умови для навчання вихованців та здобуття ними позашкільної освіти;
  • забезпечує дотримання вимог щодо охорони дитинства, санітарно-гігієнічних та протипожежних норм, техніки безпеки;
  • забезпечує право вихованців, учнів і слухачів на захист від будь-яких форм фізичного або психічного насильства;
  • розпоряджається в установленому порядку майном і коштами ПДМ;
  • організовує виконання кошторису доходів і видатків ПДМ, укладає угоди з юридичними та фізичними особами;
  • установлює надбавки, доплати, премії та надає матеріальну допомогу працівникам відповідно до Колективного договору закладу та чинного законодавства;
  • дає дозвіл на участь у навчально-виховному процесі закладу діячів науки і культури, членів творчих спілок, працівників культурно-освітніх закладів, підприємств, установ та організацій, інших юридичних або фізичних осіб;
  • представляє ПДМ в усіх організаціях, підприємствах і установах та відповідає перед Засновником та управлінням освіти за результати діяльності ПДМ;
  • видає у межах своєї компетенції накази та розпорядження і контролює  їх виконання;
  • застосовує заходи заохочення та дисциплінарні стягнення до працівників Палацу;
  • затверджує посадові інструкції та розподіляє функціональні обов’язки для всіх категорій працівників закладу.
5.4.   Директор Палацу є головою педагогічної ради – постійно діючого колегіального органу управління Палацом дітей та молоді.
5.5.   Педагогічна рада Палацу:
  • розглядає, схвалює плани, підсумки і актуальні питання навчальної, тренувальної, виховної, організаційно-масової та інформаційно-методичної роботи закладу, його структурних підрозділів, гуртків, груп, студій, секцій та інших творчих об’єднань, а також питань дотримання санітарно-гігієнічних вимог, забезпечення техніки безпеки, охорони праці; 
  • розробляє пропозиції щодо поліпшення діяльності закладу, утворення нових гуртків, груп та інших творчих об’єднань;
  • визначає заходи щодо підвищення кваліфікації педагогічних кадрів ПДМ, впровадження у навчально-виховний процес досягнень науки і передового педагогічного досвіду;
  • створює у разі потреби експертні та консультаційні комісії за напрямками роботи;
  • порушує клопотання про заохочення педагогічних працівників тощо.
5.6.   Робота педагогічної ради Палацу проводиться відповідно до потреб закладу.
Кількість засідань та тематика педагогічної ради визначається їх доцільністю, але не може бути менше, ніж два засідання на рік.
5.7.   Органами громадського самоврядування Палацу є загальні збори колективу Палацу та Рада закладу (далі - Рада), яка постійно діє у період між загальними зборами.
5.8.   Метою діяльності Ради є  об’єднання зусиль  педагогічного  і  учнівського  колективів, батьків,  громадськості  щодо  розвитку  позашкільного закладу   та удосконалення навчально-виховного процесу, формування позитивного іміджу та демократичного стилю управління ПДМ.
5.9.   Основними завданнями ради Палацу є:
  • підвищення ефективності   навчально-виховного    процесу    у взаємодії   з  сім’єю,  громадськістю,  державними  та  приватними інститутами;
  • визначення стратегічних    завдань,   пріоритетних   напрямів розвитку       позашкільного закладу та сприяння організаційно-педагогічному    забезпеченню    навчально-виховного процесу;
  • сприяння організації    дозвілля    та   оздоровлення   вихованців;
  • стимулювання морального  та  матеріального  заохочення  вихованців, сприяння пошуку, підтримки обдарованих дітей;
  • зміцнення партнерських   зв'язків    між    родинами  вихованців  та  позашкільним навчальним  закладом  з  метою забезпечення єдності навчально-виховного процесу;
  • підтримка громадських ініціатив щодо створення належних умов  і вдосконалення процесу навчання та виховання.
5.10. Рада   Палацу діє  на засадах  законності, гласності, колегіальності ухвалення рішень, добровільності і рівноправності членства.
5.11. До   Ради   Палацу обираються   пропорційно   представники  від педагогічного колективу,  вихованців гуртків  основного та вищого рівнів навчання,  батьків і громадськості. Представники в Раді і загальна її  чисельність  визначаються  загальними  зборами  закладу. Рішення про  дострокове  припинення  роботи  члена   Ради   з будь-яких   причин   приймається   виключно   загальними   зборами.
5.12. Очолює Раду навчального закладу голова,  який обирається зі складу Ради.
Голова Ради може бути членом педагогічної ради.
Головою Ради не можуть бути директор ПДМ та його заступники.
5.13. Засідання   Ради   може  скликатися  її  головою  або  з ініціативи директора Палацу, Славутицької міської ради, а також членами Ради.
5.14. Для  вирішення  поточних  питань  Рада  може  створювати постійні  або  тимчасові комісії з окремих напрямів роботи.  Склад комісій і зміст їх роботи визначаються Радою.
5.15. Члени  Ради мають право виносити на розгляд усі питання, що  стосуються  діяльності  навчального  закладу,   пов’язаної   з організацією  навчально-виховного процесу,  проведенням оздоровчих та культурно-масових заходів.
5.16. Рішення  Ради  приймається  простою більшістю голосів за наявності на засіданні не менше двох третин її членів.   У разі  рівної  кількості  голосів вирішальним є голос голови Ради.
5.17. Рішення Ради,  що не суперечать чинному законодавству та Статуту  позашкільного  навчального  закладу,  доводяться   в 7-денний   термін   до   відома   педагогічного  колективу, вихованців,   батьків   або   осіб,   які   їх   замінюють  та громадськості.
5.18. У разі  незгоди  адміністрації  навчального  закладу  з рішенням  Ради  створюється  узгоджувальна комісія,  яка розглядає спірне питання. До складу  комісії  входять представники органів громадського самоврядування, адміністрації, профспілкового комітету Палацу.
5.19. Рада закладу:
  • організовує виконання рішень загальних зборів;
  • вносить пропозиції щодо  зміни  типу,  статусу,  профільності навчання;
  • спільно з адміністрацією розглядає і затверджує  план  роботи ПДМ та здійснює контроль за його виконанням;
  • разом з  адміністрацією  здійснює  контроль   за   виконанням Статуту закладу;
  • затверджує режим роботи закладу;
  • сприяє формуванню    мережі   гуртків, обґрунтовуючи  її  доцільність  в  органах  виконавчої  влади   та місцевого самоврядування;
  • приймає рішення  спільно з педагогічною  радою про представлення  до  нагородження  вихованців (педагогів) за особисті  високі досягнення у навчанні (праці) та численні перемоги в конкурсах та фестивалях різних рівнів;
  • погоджує робочий навчальний план на кожний навчальний рік;
  • заслуховує звіт голови Ради,  інформацію  директора ПДМ  та  його заступників з питань навчально-виховної та фінансово-господарської діяльності;
  • бере участь   у   засіданнях  атестаційної  комісії  з  метою обговорення  питань  про  присвоєння   кваліфікаційних   категорій та педагогічних звань педагогам;
  • виносить на  розгляд  педагогічної   ради   пропозиції   щодо поліпшення організації виховної роботи з учасниками навчально-виховного процесу;
  • виступає ініціатором  проведення добродійних акцій (ярмарків, конкурсів тощо);
  • ініціює розгляд  кадрових  питань  та  бере   участь   у   їх вирішенні;
  • залучає громадськість,  батьків або осіб, які їх замінюють до участі в  життєдіяльності позашкільного закладу,  до  проведення  оздоровчих та культурно-масових заходів з вихованцями;
  • розподіляє і контролює фінансово-господарську діяльність ПДМ,  приймає рішення про надання матеріальної допомоги вихованцям;
  • розглядає звернення  учасників  навчально-виховного процесу з питань роботи  позашкільного навчального закладу;
5.20. Рада  працює  за  планом,  що  затверджується загальними зборами.
Кількість засідань визначається їх доцільністю,  але не менше чотирьох разів на навчальний рік.
  1. За рішенням загальних зборів або Ради закладу можуть створюватися і діяти піклувальна рада, учнівський та батьківський комітети, а також комісії, асоціації тощо.
 

VI. ФІНАНСОВО-ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ, МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНА БАЗА ПАЛАЦУ ДІТЕЙ ТА МОЛОДІ

6.1.   Фінансово-господарська діяльність закладу проводиться відповідно до чинного законодавства та Статуту закладу.
6.2.   Основним джерелом фінансування навчально-виховної та господарської діяльності, соціального розвитку колективу ПДМ та оплати праці його працівників служать засоби місцевого бюджету, визначені за нормативами.
Фінансування ПДМ також може здійснюватися за рахунок додаткових джерел фінансування, не заборонених законодавством.
6.3.   Додатковими джерелами формування коштів Палацу є:
  • кошти, отримані за надання платних послуг відповідно до переліку, затвердженого Кабінетом Міністрів України, та у порядку, встановленому МОН України, за погодженням з Мінфіном та Мінекономіки;
  • кошти гуманітарної допомоги;
  • добровільні грошові внески, матеріальні цінності державних, приватних та інших громадських організацій, підприємств, установ, окремих громадян;
  • інші надходження.
6.4.   Кошти, отримані позашкільним навчальним закладом з додаткових джерел  фінансування, використовуються для провадження діяльності, передбаченої його Статутом.
6.5.   Матеріально-технічна база Палацу включає приміщення, споруди, обладнання,  засоби зв’язку, земельні ділянки, транспортні засоби, рухоме й нерухоме майно, що перебуває в його користуванні.
6.6.   Палац у процесі провадження фінансово-господарської діяльності має право:
  • самостійно розпоряджатися коштами господарської та іншої діяльності відповідно до свого Статуту;
  • користуватися безоплатно земельними ділянками, на яких він розташований;
  • розвивати власну матеріальну базу, мережу спортивно-оздоровчих, профільних таборів, туристичних баз;
  • володіти, користуватися і розпоряджатися майном відповідно до законодавства України та Статуту;
  • виконувати інші дії, що не суперечать законодавству та Статуту ПДМ.
6.7.   Для проведення навчально-виховної, навчально-тренувальної та спортивної роботи Палацу надаються в користування (оренду) спортивні об’єкти, культурні, оздоровчі та інші заклади безоплатно або на пільгових умовах. Порядок надання зазначених об’єктів у користування визначається Славутицькою міською радою, відповідно до законодавства.
6.8.   Майно може вилучатися Славутицькою міською радою лише за умови подальшого   використання цього майна та коштів, отриманих від його реалізації, на розвиток позашкільної освіти в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
6.9.   У разі ліквідації ПДМ майно та кошти, відповідно до чинного законодавства та засновницьких документів ПДМ, використовуються за рішенням Славутицької міської ради.
Ведення діловодства, бухгалтерського обліку та звітності у ПДМ здійснюється у  порядку, визначеному нормативно-правовими актами.

VІІ. МІЖНАРОДНЕ СПІВРОБІТНИЦТВО

7.1.   Палац дітей та молоді за наявності належної матеріально-технічної та соціально-культурної бази, власних фінансових коштів  має право проводити міжнародний учнівський та педагогічний обмін у рамках освітніх програм, проектів, брати участь у міжнародних заходах.
7.2.   ПДМ має право укладати угоди про співробітництво, встановлювати прямі зв’язки з навчальними закладами, науковими установами, підприємствами, організаціями, громадськими об’єднаннями інших країн у встановленому законодавством порядку.
 

VІІІ. ДЕРЖАВНИЙ КОНТРОЛЬ ЗА ДІЯЛЬНІСТЮ ПДМ

  1. Державний контроль за діяльністю ПДМ здійснюють МОН України, інші центральні органи виконавчої влади, Київська обласна державна адміністрація,  Департамент  освіти і науки Київської обласної державної адміністрації, Славутицька міська рада та її виконавчий комітет, управління освіти.
  2. Основною формою державного контролю за діяльністю ПДМ є державна атестація, яка проводиться не рідше, ніж один раз на 10 років в порядку, встановленому МОН України.