ОПИС ДОКУМЕНТУ

Доповідач:

Линкевич Олександр Бернатович

Статус:

Прийнятий вцілому

Дата:

08.04.2024

ДРУК ПРОЄКТУ РІШЕННЯ

ПРОЄКТ РІШЕННЯ № 27
Про затвердження Порядку формування фондів житла, призначеного для тимчасового проживання, обліку та надання такого житла для тимчасового проживання внутрішньопереміщених осіб в місті Славутич Вишгородського району Київської області

СЛАВУТИЦЬКА МІСЬКА РАДА

ВИШГОРОДСЬКОГО РАЙОНУКИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

 
Р  І  Ш  Е  Н  Н  Я
 
 
___________________                                                        №_________________
 
Про затвердження Порядку формування фондів житла, призначеного для тимчасового проживання, обліку та надання такого житла для тимчасового проживання внутрішньопереміщених осіб в місті Славутич Вишгородського району Київської області
 
На виконання положень Закону України «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб» та Порядку формування фондів житла, призначеного для тимчасового проживання, обліку та надання такого житла для тимчасового проживання внутрішньо переміщених осіб, затвердженого  постановою Кабінету Міністрів України від 29 квітня 2022 року N 495,   керуючись статтею 25, 26, частиною першою статті 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»,
 
м і с ь к а   р а д а
 
В И Р І Ш И Л А :
 
         1. Затвердити Порядок формування фондів житла, призначеного для тимчасового проживання, обліку та надання такого житла для тимчасового проживання внутрішньо переміщених осіб в місті Славутич Вишгородського району Київської області.
                2. Управлінню соціального захисту населення Славутицької міської ради  Вишгородського району Київської області (Наталія Лутченко) визначити посадових осіб, відповідальних за формування фондів житла, призначеного для тимчасового проживання, облік та надання такого житла для тимчасового проживання внутрішньо переміщених осіб в місті Славутич.
         3. Контроль за виконанням рішення покласти на заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Олександра Линкевича.
 
Міський голова                                                                              Юрій ФОМІЧЕВ
 
  Особистий підпис Дата Примітка
В.о. начальника юридичного управління, уповноважена особа з питань запобігання та виявлення корупції Юрій ШЕЙКО     
 
_______________________
 
 
__________
 
 
___________
Начальник відділу з питань діловодства,
зверненьгромадян та контролю
Лариса НІКІТІЧ
 
 
_______________________
 
 
__________
 
 
___________
Начальник управління соціального
захисту Наталія ЛУТЧЕНКО
 
______________________    
 
__________
 
___________
Заступник міського голови
Олександр ЛИНКЕВИЧ 
 
_______________________
 
__________
 
___________
       
Секретар міської ради
Наталія ГАНТІМУРОВА              
 
_______________________
 
__________
 
___________
Голова комісії з питань законності та правопорядку Денис МАСЛІЙ                                                                                                   
_______________________
 
__________
 
___________
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
Додаток
до рішення Славутицької міської ради
___________ № ____________
 
 
Порядок формування фондів житла, призначеного для тимчасового проживання, обліку та надання такого житла для тимчасового проживання внутрішньо переміщених осіб в місті Славутич Вишгородського району Київської області
 
         1. Цей Порядок визначає умови формування фондів житла, призначеного для тимчасового проживання, обліку та надання такого житла для тимчасового проживання внутрішньо переміщених осіб.
         2. Фонд житла, призначеного для тимчасового проживання внутрішньо переміщених осіб (далі - фонд), формується Управлінням соціального захисту  населення Славутицької міської ради Вишгородського району Київської області (далі - УСЗН) шляхом:
- викупу(придбання) житла;
- будівництва нового житла;
- реконструкції наявних будинків, гуртожитків, а також переобладнання нежитлових будівель або приміщень на житлові;
- передачі житла в комунальну власність;
- капітального ремонту об'єктів житлового фонду, зокрема об'єктів соціального призначення.
         До фонду можуть бути включені тільки вільні житлові приміщення.
         3. УСЗН веде облік житлових приміщень фонду.
         4. Житлові приміщення з фонду не підлягають приватизації, обміну та поділу, передачі їх у піднайм, використанню для вселення до них інших осіб.
         5. Джерелами фінансування формування фонду можуть бути кошти державного, місцевих бюджетів, міжнародних донорів, добровільні внески фізичних і юридичних осіб, інші джерела, не заборонені законодавством.
         У разі використання коштів міжнародних донорів (міжнародні технічна допомога) умови формування фонду житла, а також надання такого житла внутрішньо переміщеним особам для тимчасового проживання можуть бути визначені окремими угодами з такими міжнародними донорами та іншими документами, прирівняними до них.
         6. Контроль за цільовим використанням фонду та його утриманням, технічною експлуатацією та ремонтом здійснює балансоутримувач будинку (приміщення) - комунальне підприємство «Житлово-комунальний центр» Славутицької міської ради (далі - КП ЖКЦ) або інше комунальне підприємство чи установа, визначені рішенням міської ради.
         7. Внутрішньо переміщеній особі та членам її сім'ї безоплатно надається житлове приміщення з фонду за місцем фактичного проживання/перебування.
Житлове приміщення з фонду не надається, якщо внутрішньо переміщена особа або будь-хто із членів її сім'ї має у власності житлове приміщення/частину житлового приміщення, придатне для проживання, розміром не менше ніж 13,65 квадратних метра на одну особу, що розташоване на територіях, не включених до переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, затвердженого Мінреінтеграції, або на територіях, включених до зазначеного переліку, для яких визначено дату завершення бойових дій (припинення можливості бойових дій) або тимчасової окупації.
Потреба в житлових приміщеннях з фонду визначається в розмірі не менш як 6 квадратних метрів на одну особу та не більше як 8 квадратних метрів житлової площі на одну особу.
Житлові приміщення з фонду надаються з урахуванням потреби різних соціальних груп з метою забезпечення рівних прав і можливостей жінок та чоловіків.
8. Внутрішньо переміщеною особою для взяття на облік громадян, що потребують житла для тимчасового проживання, подається заява (за формою, встановленою УСЗН, із підписами всіх повнолітніх членів сім’ї), в якій зазначається про відсутне житлове приміщення, зазначене в абзаці 2 пункту 7 цього Порядку, до УСЗН, у межах території якого вони перебувають на обліку в Єдиній інформаційній базі даних про внутрішньо переміщених осіб.
9. До заяви додаються:
1) копії документів, що посвідчують особу та підтверджують громадянство України;
2) копія довідки внутрішньо переміщеної особи про взяття на облік в Єдиній інформаційній базі даних про внутрішньо переміщених осіб та копії відповідних довідок членів сім'ї (за наявності);
3) копії документів, виданих органами державної реєстрації актів цивільного стану або судом, що підтверджують родинні відносини заявника та всіх членів його сім'ї (свідоцтво про народження, свідоцтво про шлюб, посвідчення опікуна або піклувальника тощо);
4) копія реєстраційного номера облікової картки платника податків (не надається фізичними особами, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, повідомили про це відповідному територіальному органу ДФС і мають відмітку в паспорті громадянина України);
5) копії документів, що підтверджують підстави пріоритетності в наданні внутрішньо переміщеним особам житлових приміщень із фонду. Факт знищення або пошкодження житла, яке призвело до неможливості його використання за призначенням, підтверджується особистою заявою заявника та членів його сім’ї.
         10. У разі подання документів, що містять недостовірні відомості, внутрішньо переміщена особа несе відповідальність згідно із законом.
         11. Особі, яка подала заяву про взяття на облік громадян, що потребують житла для тимчасового проживання, УСЗН видається опис документів, в якому зазначається інформація про дату подання та реєстрації заяви, реєстраційний номер заяви та перелік документів, доданих до заяви, за підписом посадової особи, яка їх прийняла.
         12. Посадовою особою УСЗН здійснюється реєстрація заяв внутрішньо переміщених осіб, які потребують надання житлових приміщень із фонду.
         13. На кожну внутрішньо переміщену особу або сім'ю, яка потребує надання житлового приміщення з фонду, заводиться облікова справа. Облікова справа зберігається протягом усього строку перебування внутрішньо переміщеної особи на обліку громадян, що потребують житла для тимчасового проживання, та протягом трьох років після звільнення внутрішньо переміщеною особою житлового приміщення з фонду. Після закінчення зазначеного строку справи в установленому порядку знищуються.
         14. Рішення про взяття внутрішньо переміщеної особи на облік громадян, що потребують житла для тимчасового проживання, або про відмову у взятті на такий облік приймається УСЗН протягом одного робочого дня після подання відповідної заяви. Дане рішення затверджується на черговому засіданні виконавчого комітету Славутицької міської ради.
         15. Підставами для відмови у взятті внутрішньо переміщених осіб на облік громадян, що потребують житла для тимчасового проживання, є:
- неподання необхідного пакета документів,зазначених у пункті 9 цього Порядку (крім випадків, коли такі документи були знищені або пошкоджені, що підтверджується відповідною заявою громадянина);
- подання документів, що містять недостовірні відомості.
Підставами для зняття внутрішньо переміщеної особи з обліку є:
- заява внутрішньо переміщеної особи про зняття з обліку;
зміна особою місця проживання;
- скасування дії довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи за наявності підстав, передбачених частиною першою статті 12 Закону України "Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб";
- неотримання протягом 30 календарних днів без поважних причин ордера на вселення в житлове приміщення або неповідомлення протягом цього самого строку про поважні причини, що не дають їй можливості отримати ордер на вселення в житлове приміщення;
- подання завідомо недостовірних відомостей, що є підставою для взяття внутрішньо переміщеної особи на облік громадян, що потребують житла для тимчасового проживання.
         16. У разі надходження до фонду житлових приміщень, придатних для надання в тимчасове користування внутрішньо переміщеним особам та членам їх сімей, УСЗН протягом трьох робочих днів з дня надходження такого житла зобов'язаний прийняти рішення про надання житла внутрішньо переміщеним особам та внести його на затвердження до виконавчого комітету Славутицької міської ради.
         Визначення осіб, яким будуть надані житлові приміщення з фонду, здійснюється УСЗН з урахуванням житлової площі квартир (приміщень) та складу сімʼї, а також за результатами нарахування балів за бальною системою оцінювання потреби в житлі для внутрішньо переміщених осіб, визначеною цим Порядком. Список осіб, яким будуть надані житлові приміщення з фонду, складається УСЗН та затверджується рішенням виконавчого комітету Славутицької міської ради.
         17. Пріоритетність надання внутрішньо переміщеним особам житлових приміщень із фонду визначається за кількістю балів, що набере внутрішньо переміщена особа/сім'я, за такою системою нарахування балів:
1) пріоритетні критерії (нараховуються на сім'ю/внутрішньо переміщену особу за найвищим показником):
- сім'ї військовослужбовців з числа внутрішньо переміщених осіб, які беруть/брали участь у бойових діях або забезпечують/забезпечували здійснення заходів з національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії, перебуваючи безпосередньо в районах ведення бойових дій у період здійснення зазначених заходів, - 50 балів;
- внутрішньо переміщені особи, які зазнали повторного внутрішнього переміщення через повномасштабну збройну агресію Російської Федерації, - 27 балів;
- сім'ї з трьома і більше дітьми - 27 балів;
- сім'ї з двома дітьми - 26 балів;
- сім'ї з однією дитиною - 25 балів;
- сім'ї, у складі яких є вагітні жінки/одинокі вагітні жінки, - 24 бали;
- сім'ї, ускладі яких є особи, які втратили працездатність/одинокі особи, які втратили працездатність, - 23 бали;
- сім'ї, у складі яких є особи пенсійного віку/одинокі особи пенсійного віку, - 22 бали;
2) загальні критерії (нараховуються за наявності підстав):
- сім'ї з дітьми, один із батьків яких загинув (пропав безвісти) під час збройної агресії Російської Федерації, - 3 бали на сім'ю;
- сім'ї загиблих (померлих) ветеранів війни, визначені абзацом першим пункту 1 статті 10, та сім'ї загиблих (померлих) захисників і захисниць України, визначені статтею 101 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту", у складі яких є внутрішньо переміщені особи, - 2 бали на сім'ю;
- внутрішньо переміщені особи з числа осіб, які належать до осіб з інвалідністю внаслідок війни, визначених у пунктах 11 - 15 частини другої статті 7 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту", та члени їх сімей - 1 бал на особу;
- наявність ускладі сім'ї дитини, якій надано статус постраждалої внаслідок воєнних дій та збройного конфлікту, - 2 бали на кожну дитину;
- сім'ї з дітьми з інвалідністю - 3 бали на кожну дитину;
багатодітні сім'ї - 2 бали на сім'ю;
- неповні сім'ї з дітьми, де мати чи батько виховують їх самостійно, - 2 бали на сім'ю;
- сім'ї, у складі яких є непрацездатні особи, - 2 бали на сім'ю;
- наявність у складі сім'ї осіб, які хворіють на рідкісні (орфанні) захворювання за переліком рідкісних (орфанних) захворювань, що призводять до скорочення тривалості життя хворих або їх інвалідизації, та для яких існують визнані методи лікування, затверджені наказом МОЗ від 27 жовтня 2014 р. N 778 "Про затвердження переліку рідкісних (орфанних) захворювань", - 2 бали на сім'ю;
- особи з інвалідністю Iі IIгрупи з числа внутрішньо переміщених осіб- 2 бали на особу;
- сім'ї, у складі яких є особи, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи (категорії 1 і 2), - 2 бали на сім'ю;
- сім'ї, у яких середньомісячний сукупний дохід за попередні шість місяців, розрахований уповноваженим органом відповідно до Порядку обчислення середньомісячного сукупного доходу сім'ї (домогосподарства) для усіх видів державної соціальної допомоги, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22 липня 2020 р. N 632 "Деякі питання виплати державної соціальної допомоги", менший від прожиткового мінімуму на сім'ю в розрахунку на місяць та величини регіонального показника опосередкованої вартості наймання житла, - 3 бали на сім'ю;
- особи, нагороджені державними нагородами за безпосередню участь в антитерористичній операції, здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі та стримування збройної агресії Російської Федерації, - 1 бал за одну нагороду;
- сім'ї, які мають клопотання щодо потреби в забезпеченні житлом для тимчасового проживання від підприємства, установи, організації в галузі науки, охорони здоров'я, освіти, культури та фізичної культури і спорту щодо спеціаліста з числа внутрішньо переміщених осіб, який є висококваліфікованим фахівцем у відповідній галузі, - 2 бали на сім'ю;
- особи, уповноважені на виконання функцій держави або органів місцевого самоврядування з числа внутрішньо переміщених осіб, - 3 бали на особу.
Додатковий загальний критерій: Сімʼї, у складі яких всі працездатні особи працюють в місті Славутич не менш як 6 місяців - 20 балів.
         18. У разі рівної кількості балів пріоритет на отримання житлових приміщень із фонду має особа, заява якої була зареєстрована раніше за часом.
         19. У разі зміни обставин, що були підставою для взяття на облік громадян, що потребують житла для тимчасового проживання, та/або отримання житлових приміщень із фонду внутрішньо переміщена особа зобов'язана протягом семи робочих днів повідомити про це УСЗН.
         20. На підставі рішення про надання внутрішньо переміщеним особам та членам їх сімей житлових приміщень із фонду  виконкомом видається ордер на вселення в житлове приміщення. Ордер вручається внутрішньо переміщеній особі, на ім'я якої він виданий.
         У разі коли внутрішньо переміщена особа не отрималапротягом30 календарних днів без поважних причин ордер або не повідомила протягом цього самого строку про поважні причини, що не дають їй можливості отримати ордер, вонапозбавляється права на отримання ордера та вселення в житлове приміщення, що не позбавляє її права повторно звернутися для взяття на облік.
         Поважнимивизнаються причини, які не залежать від волі внутрішньо переміщеної особи.
         Після вселення в житлове приміщення з фонду внутрішньо переміщена особа здає ордер балансоутримувачу будинку (квартири/приміщення).
         21. Рішення про надання внутрішньо переміщеним особам та членам їх сімей житлових приміщень із фонду може бути переглянуте до або після видачі ордера в разі виявлення обставин, що не були раніше відомі та могли вплинути на таке рішення.
         22. Житлові приміщення з фонду безоплатно надаються внутрішньо переміщеним особам та членам їх сімей у тимчасове користування на строк до одного року з можливістю продовження на наступний строк у разі відсутності змін у їх статусі та якщо вони не набули іншого місця проживання.
         Після закінчення встановленого строку тимчасового проживання та наявності змін, що спричинили внутрішнє переміщення, або обставин, що раніше існували, або з підстав дострокового припинення права на користування житловими приміщеннями з фондів житла для тимчасового проживання внутрішньо переміщених осіб внутрішньо переміщені особи зобов'язані звільнити надане житлове приміщення.
         23. Користування житловими приміщеннями з фонду здійснюється на підставі договору, укладеному з КП «ЖКЦ» або іншим балансоутримувачем(далі - договір користування).
         24. Договір користування укладається після видачі ордера на житлове приміщення з фонду між КП «ЖКЦ» або іншим балансоутримувачемта внутрішньо переміщеною особою, якій надається в тимчасове користування житлове приміщення.
25. Ордер і договір користування є підставою для вселення в житлове приміщення з фонду і користування таким житловим приміщенням на договірних умовах. Строк проживання починається з дати підписання договору користування.
         26. У договорі користування зазначаються особи, які проживатимуть разом із внутрішньо переміщеною особою. Такі особи набувають рівних із внутрішньо переміщеною особою прав та обов'язків щодо користування житловими приміщеннями.
         27. Внутрішньо переміщені особи, яким надане житлове приміщення з фонду, не мають права приватизувати, обмінювати та здійснювати поділ такого житла, використовувати для провадження підприємницької діяльності, здавати у піднайм або вселяти до нього інших осіб, не зазначених у договорі користування.
         28. Внутрішньо переміщена особа та члени її сім'ї зобов'язані дотримуватися умов договору користування, а також правил користування житловими приміщеннями, утримання житлового будинку та прибудинкової території.
         29. Внутрішньо переміщена особа зобов'язана своєчасно вносити плату за житлово-комунальні та інші послуги. Обов'язок внесення плати за житлово-комунальні та інші послуги виникає з дня підписання внутрішньо переміщеною особою договору користування. Встановлені законодавством пільги та субсидії надаються користувачам житлових приміщень на загальних підставах.
         30. УСЗН за 14 робочих днів до закінчення строку проживання, визначеного договором користування, письмово попереджає внутрішньо переміщену особу про необхідність звільнення такого житла.
         31. Внутрішньо переміщена особа в разі відсутності істотних змін, що спричинили внутрішнє переміщення, або обставин, що раніше існували, та якщо вона не набула іншого місця проживання не пізніше ніж за 60 календарних днів до закінчення строку договору користування подає заяву УСЗН про продовження строку надання житлового приміщення з фонду.
         Продовження строку проживання у житлових приміщеннях з фонду здійснюється відповідно до умов, передбачених цим Порядком.
         До заяви про продовження строку надання житлового приміщення з фонду додаються документи, передбачені пунктом 9 цього Порядку.
         32. Уповноважений орган зобов'язаний розглянути зазначену заяву не пізніше ніж за 50 календарних днів до закінчення строку дії договору користування та письмово повідомити заявнику про прийняте рішення.
         33. У разі коли внутрішньо переміщена особа не повідомила про свій намір продовжити дію договору користування в установлені строки та порядку, вона втрачає право на продовження договору користування та зобов'язана звільнити житлове приміщення протягом трьох робочих днів після закінчення строку дії договору користування.
         34. Підставами для прийняття рішення про дострокове припинення надання житлового приміщення з фонду є:
- отримання в користування внутрішньо переміщеною особою або придбання нею іншого житла (житлового приміщення);
- скасування дії довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи;
подання завідомо недостовірних відомостей, що стали підставою для надання внутрішньо переміщеній особі житлового приміщення з фонду;
- систематичне порушення внутрішньо переміщеною особою та/або членами її сім'ї правил користування житловим приміщенням з фонду;
- приведення внутрішньо переміщеною особою та/або членами її сім'ї житлового приміщення з фонду в непридатний для використання стан;
- порушення умов договору користування;
- непроживання внутрішньо переміщеною особою в житловому приміщенні безперервно більше 3 місяців;
- інші підстави, встановлені законом.
         35. Порушення внутрішньо переміщеною особою умов договору користування тягне за собою:
1) письмове попередження про порушення умов договору користування;
2) розгляд питання про дострокове припинення надання житлового приміщення з фонду;
3) подання позову до суду про виселення без надання іншого житлового приміщення.
         36. Примусове виселення внутрішньо переміщеної особи та членів її сім'ї із житлових приміщень фонду здійснюється лише на підставі рішення суду.
         37. Внутрішньо переміщена особа, яка за договором користування не виконує обов'язки, передбачені законодавством і договором користування, несе відповідальність, передбачену законом та договором.
               
 
 
Секретар міської ради                                      Наталія ГАНТІМУРОВА