ОПИС ДОКУМЕНТУ

Статус:

Прийнятий вцілому

Сесія:

XXIV

Скликання:

VIII

Проголосовано:

За основу і в цілому

Рішення:

Прийнято

Дата прийняття:

28.12.2023

РЕЗУЛЬТАТИ ГОЛОСУВАННЯ

  • Підтримали
    15
  • Не підтримали
    0
  • Утримались
    0
  • Не голосували
    0
  • Відсутні
    11

ПОІМЕННЕ ГОЛОСУВАННЯ ХРОНОЛОГІЯ ДОКУМЕНТУ ДРУК РІШЕННЯ ПЕРЕГЛЯНУТИ ТЕКСТ ПРОЄКТУ

РІШЕННЯ: № 1026-24-VIII
1026-24-VIII Про створення резервного фонду бюджету  Славутицької міської територіальної громади на 2024 рік

СЛАВУТИЦЬКА МІСЬКА РАДА

ВИШГОРОДСЬКОГО РАЙОНУ КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Р І Ш Е Н Н Я

28.12.2023 №1026-24-VIII

Про створення резервного фонду бюджету Славутицької міської територіальної громади на 2024 рік

Відповідно до статті 24 Бюджетного кодексу України та постанови Кабінету Міністрів України від 29 березня 2002 року № 415 «Про затвердження Порядку використання коштів резервного фонду бюджету»,  керуючись статтями 26, 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»,

м і с ь к а р а д а

В И Р І Ш И Л А :

  1. Створити резервний фонд бюджету Славутицької міської територіальної громади на 2024 рік у розмірі, що не перевищує одного відсотка обсягу видатків загального фонду бюджету.

2. Затвердити Положення про резервний фонд бюджету Славутицької міської територіальної громади на 2024 рік (далі – Положення), додається.

3. Контроль за виконанням  цього  рішення покласти на бюджетну комісію (Костянтин Джалалян).

Міський голова Юрій ФОМІЧЕВ


ЗАТВЕРДЖЕНО

Рішення Славутицької міської ради

28.12.20231026-24-VIII

ПОЛОЖЕННЯ

про резервний фонд бюджету Славутицької міської територіальної громади на 2024 рік

І. Загальні положення

1. Це Положення визначає порядок утворення резервного фонду бюджету Славутицької міської територіальної громади (далі – резервний фонд), напрями використання коштів резервного фонду і встановлює процедури, пов'язані з виділенням коштів резервного фонду та звітуванням про їх використання.

2. Резервний фонд формується для здійснення непередбачених видатків, що не мають постійного характеру і не могли бути передбачені під час складання проекту бюджету Славутицької міської територіальної громади на відповідний бюджетний період.

3. Резервний фонд створюється за рішенням Славутицької міської ради і не може перевищувати 1 відсотка обсягу видатків загального фонду бюджету Славутицької міської територіальної громади на відповідний бюджетний період.

4. Розмір резервного фонду встановлюється рішенням Славутицької міської ради про бюджет Славутицької міської територіальної громади на відповідний бюджетний період загальною сумою без визначення головного розпорядника бюджетних коштів.

5. Розподіл бюджетного призначення резервного фонду провадиться за рішенням виконавчого комітету Славутицької міської ради (далі – рішення).

ІІ. Напрями та умови використання коштів з резервного фонду

1. Кошти резервного фонду можуть використовуватися на здійснення:

1) заходів з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій техногенного, природного, соціального характеру;

2) заходів, пов'язаних із запобіганням виникненню надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, на основі даних моніторингу, експертизи, досліджень та прогнозів щодо можливого перебігу подій з метою недопущення їх переростання у надзвичайну ситуацію техногенного та природного характеру або пом'якшення її можливих наслідків;

3) інших непередбачених заходів, які відповідно до законів можуть здійснюватися за рахунок коштів бюджету Славутицької міської територіальної громади, але не мають постійного характеру і не могли бути передбачені під час складання проекту бюджету міської територіальної громади, тобто на момент затвердження бюджету не було визначених актами Верховної Ради України, Президента України, Кабінету Міністрів України, Київської обласної державної адміністрації, Славутицької міської ради, виконавчого комітету Славутицької міської ради підстав для проведення таких заходів.

2. До непередбачених заходів, визначених у підпункті 3 пункту 1 розділу ІІ цього Положення, не можуть бути віднесені:

обслуговування та погашення боргу місцевого самоврядування;

додаткові заходи, що забезпечують виконання бюджетної програми (функції), призначення на яку затверджено у міському бюджеті;

капітальний ремонт або реконструкція, крім випадків, пов'язаних з ліквідацією надзвичайних ситуацій та проведенням заходів, пов'язаних із запобіганням виникненню надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру;

придбання житла, крім випадків відселення мешканців з аварійних будинків унаслідок надзвичайної ситуації;

надання гуманітарної чи іншої допомоги, крім випадків, коли рішення про надання такої допомоги прийнято Славутицькою міською радою.

3. За рахунок коштів резервного фонду можуть відшкодовуватися витрати на здійснення заходів на суму фактичної кредиторської заборгованості станом на 1 січня поточного бюджетного періоду, щодо фінансування яких прийнято рішення про виділення коштів з резервного фонду в минулому бюджетному періоді, але платежі з бюджету не були проведені або були проведені частково, про що приймається відповідне рішення.

4. Рішення про виділення коштів з резервного фонду приймається тільки в межах призначення на цю мету у бюджеті Славутицької міської територіальної громади на відповідний бюджетний період і втрачає чинність після закінчення відповідного бюджетного періоду.

5. Кошти з резервного фонду виділяються на безповоротній основі або на умовах повернення, про що зазначається у рішенні про виділення коштів з резервного фонду.

Кошти із резервного фонду суб'єктам господарської діяльності недержавної форми власності або суб'єктам господарської діяльності, у статутному фонді яких корпоративні права держави становлять менше ніж 51 відсоток, виділяються через головних розпорядників бюджетних коштів лише на умовах повернення.

ІІІ. Подання та розгляд звернень про виділення коштів з резервного фонду бюджету Славутицької міської територіальної громади

1. Звернення про виділення коштів з резервного фонду подаються підприємствами, установами, організаціями (далі - заявники) до виконавчого комітету Славутицької міської ради.

2. У зверненні зазначається:

напрям використання коштів резервного фонду;

головний розпорядник бюджетних коштів, якому пропонується виділити кошти з резервного фонду (у разі необхідності);

обсяг асигнувань, який пропонується надати з резервного фонду, в тому числі на умовах повернення;

підстави для здійснення заходів за рахунок бюджету міської територіальної громади;

інформація про можливість (неможливість) фінансування зазначених заходів за рахунок інших джерел та наслідки у разі, коли кошти з резервного фонду не будуть виділені.

3. До звернення обов'язково додаються:

розрахунки обсягу коштів з резервного фонду;

перелік невідкладних (першочергових) робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, заходів, пов'язаних із запобіганням виникненню надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, та інших заходів;

документи, що підтверджують отримані суми страхового відшкодування (у разі відсутності договору страхування - пояснення заявника про причини непроведення страхування);

інша інформація, що підтверджує необхідність виділення коштів з резервного фонду на здійснення заходів з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій з урахуванням факторів їх поширення, розміру завданих збитків та людських втрат і кваліфікаційних ознак надзвичайних ситуацій, проведення заходів, пов'язаних із запобіганням виникненню надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, а також інших заходів.

У разі необхідності виділення коштів з резервного фонду бюджету за напрямами, передбаченими у підпункті 1 пункту 1 розділу ІІ цього Положення, до звернення також обов'язково додаються:

акти обстеження та дефектні акти, що підтверджують розміри завданих збитків, затверджені в установленому порядку;

узагальнені кошторисні розрахунки на проведення аварійно-відбудовних та інших невідкладних робіт.

Заявники несуть відповідальність за правильність та достовірність поданих матеріалів, розрахунків, обґрунтувань в установленому законом порядку.

4. У разі необхідності виділення коштів з резервного фонду на цілі, передбачені у пункті 3 розділу ІІ цього Положення, до звернення додаються документи, що підтверджують здійснення зазначених заходів та наявність фактичної кредиторської заборгованості.

5. Виконавчий комітет Славутицької міської ради не пізніше ніж у триденний термін з дня отримання звернення дає доручення управлінню економіки та соціального розвитку міста виконавчого комітету Славутицької міської ради та Управлінню фінансів Славутицької міської ради для розгляду звернення та підготовки пропозицій для прийняття рішення про виділення коштів з резервного фонду. До виконання доручення в разі необхідності можуть залучатися інші заінтересовані структурні підрозділи виконавчого комітету, структурні підрозділи центральних органів виконавчої влади.

У разі потреби виконавчий комітет Славутицької міської ради дає доручення щодо підготовки експертних висновків стосовно звернення:

Славутицькому міському сектору ГУ ДСНС України в Київській області, міській постійній комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій - щодо визначення рівня надзвичайної ситуації згідно з Порядком класифікації надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру за їх рівнями;

Управлінню інфраструктури та капітального будівництва Славутицької міської ради - щодо технічних рішень та вартісних показників, що підтверджують необхідність проведення робіт, які планується виконувати за рахунок коштів резервного фонду;

відповідному структурному підрозділу виконавчого комітету Славутицької міської ради - щодо оцінки збитків, завданих підприємствам, установам та організаціям міста, та необхідних для їх відшкодування коштів.

У разі коли термін виконання доручення не вказано, органи, визначені в абзацах третьому-п'ятому цього пункту, у десятиденний термін після отримання доручення надсилають зазначені експертні висновки управлінню економіки та соціального розвитку міста виконавчого комітету Славутицької міської ради та Управлінню фінансів Славутицької міської ради.

6. Управління фінансів Славутицької міської ради розглядає звернення та додані до нього матеріали, готує пропозиції щодо підстав виділення коштів з резервного фонду, можливості здійснення відповідних заходів за рахунок інших джерел, можливого обсягу виділення асигнувань з резервного фонду і наслідків у разі невиділення коштів на такі заходи та надсилає їх у тижневий термін управлінню економіки та соціального розвитку міста виконавчого комітету Славутицької міської ради.

7. Управління економіки та соціального розвитку міста виконавчого комітету Славутицької міської ради за результатами розгляду звернення та з урахуванням експертних висновків, отриманих від органів, визначених у пункті 5 розділу ІІІ цього Положення, та пропозицій Управління фінансів Славутицької міської ради, робить узагальнений висновок щодо підстав виділення коштів з резервного фонду, правильності поданих розрахунків та можливого обсягу виділення асигнувань з резервного фонду, а також щодо оцінки наслідків у разі невиділення коштів на такі заходи з резервного фонду.

8. У разі недотримання заявником вимог, установлених пунктами 1, 2, 3, 4, 5 розділу ІІ цього Положення, або невідповідності матеріалів звернення вимогам, зазначеним у пунктах 2, 3 розділу ІІІ цього Положення, відповідальний виконавець, визначений в дорученні щодо розгляду звернення та підготовки пропозиції для прийняття рішення про виділення коштів з резервного фонду, повертає подані матеріали заявникові для доопрацювання, зазначивши причини їх повернення, та доповідає про це виконавчому комітету Славутицької міської ради.

У разі коли загальний обсяг коштів, виділених з резервного фонду, відповідно до прийнятих рішень, досягне обсягу призначення, затвердженого в бюджеті міської територіальної громади для резервного фонду, управління економіки та соціального розвитку міста виконавчого комітету Славутицької міської ради невідкладно повідомляє про це Славутицького міського голову та Управління фінансів Славутицької міської ради.

ІV. Підготовка та прийняття рішення про виділення коштів з резервного фонду

1. Управління економіки та соціального розвитку міста виконавчого комітету Славутицької міської ради є відповідальним за підготовку та подання проектів рішень виконавчого комітету Славутицької міської ради про виділення коштів з резервного фонду.

У разі визнання доцільності та можливості виділення коштів з резервного фонду управління економіки та соціального розвитку міста виконавчого комітету Славутицької міської ради готує відповідний проект рішення виконавчого комітету Славутицької міської ради, в якому повинно бути визначено:

головного розпорядника бюджетних коштів, якому виділяються кошти з резервного фонду;

напрям використання коштів з резервного фонду;

обсяг коштів, який пропонується надати з резервного фонду;

умови повернення коштів, виділених з резервного фонду.

2. Управління економіки та соціального розвитку міста виконавчого комітету Славутицької міської ради погоджує проект рішення про виділення коштів з резервного фонду з Управлінням фінансів Славутицької міської ради і подає його в установленому порядку на розгляд виконавчого комітету Славутицької міської ради.

У виняткових випадках (загроза життю людей, об'єктам економіки та територіям) проект рішення про виділення коштів з резервного фонду управлінням економіки та соціального розвитку міста виконавчого комітету Славутицької міської ради готується і подається на розгляд виконавчого комітету Славутицької міської ради на підставі прогнозних розрахунків головного розпорядника бюджетних коштів, якому передбачається виділення коштів з резервного фонду.

3. Виконавчий комітет Славутицької міської ради приймає рішення про виділення коштів з резервного фонду виключно за наявності висновків управління економіки та соціального розвитку міста виконавчого комітету Славутицької міської ради та Управління фінансів Славутицької міської ради.

4. У разі потреби виконавчий комітет Славутицької міської ради може скоротити термін розгляду звернення, підготовки та прийняття рішення про виділення коштів з резервного фонду.

V. Виділення коштів з резервного фонду, ведення обліку та звітності

1. Після прийняття рішення про виділення коштів з резервного фонду:

1) головний розпорядник бюджетних коштів у тижневий термін повідомляє Управлінню фінансів Славутицької міської ради коди економічної класифікації видатків бюджету та відповідні обсяги коштів згідно із зазначеним розпорядженням;

2) Управління фінансів Славутицької міської ради під час визначення бюджетної програми з резервного фонду закріплює за нею код програмної та функціональної класифікації видатків і кредитування бюджету відповідно до напряму використання коштів резервного фонду, затвердженого зазначеним рішенням, і вносить в установленому порядку зміни до розпису бюджету.

2. Головний розпорядник бюджетних коштів після отримання довідки про внесення змін до розпису бюджету вносить зміни до кошторисів та планів асигнувань у порядку, встановленому для затвердження цих документів.

3. Територіальний орган Державного казначейства після внесення змін до розпису бюджету здійснює його виконання в установленому порядку, при цьому видатки з резервного фонду провадяться лише за умови надання головним розпорядником бюджетних коштів, якому виділено кошти з резервного фонду, територіальному органу Державного казначейства переліку невідкладних (першочергових) робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, заходів, пов'язаних із запобіганням виникненню надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, або інших заходів, погодженого з управлінням економіки та соціального розвитку міста виконавчого комітету Славутицької міської ради та Управлінням фінансів Славутицької міської ради, а у разі потреби – Управлінням інфраструктури та капітального будівництва Славутицької міської ради.

4. Управління економіки та соціального розвитку міста виконавчого комітету Славутицької міської ради веде реєстр та проводить моніторинг прийнятих рішень про виділення коштів з резервного фонду і щомісяця інформує виконавчий комітет Славутицької міської ради про витрачання коштів резервного фонду.

Територіальний орган Державного казначейства щокварталу не пізніше 15 числа місяця, що настає за звітним періодом, надає інформацію управлінню економіки та соціального розвитку міста виконавчого комітету Славутицької міської ради та Управлінню фінансів Славутицької міської ради щодо залишків коштів резервного фонду на рахунках головних розпорядників бюджетних коштів (одержувачів бюджетних коштів) у розрізі головних розпорядників бюджетних коштів та бюджетних програм з резервного фонду бюджету, а головні розпорядники бюджетних коштів - пояснення про причини невикористання коштів резервного фонду.

За результатами аналізу фактичних залишків невикористаних коштів резервного фонду бюджету на рахунках головних розпорядників бюджетних коштів (одержувачів бюджетних коштів) управління економіки та соціального розвитку міста виконавчого комітету Славутицької міської ради у разі необхідності готує та подає в установленому порядку на розгляд виконавчого комітету Славутицької міської ради проект рішення щодо зменшення головному розпоряднику бюджетних коштів відповідних видатків з резервного фонду.

5. Головні розпорядники бюджетних коштів, які використали кошти з резервного фонду, подають управлінню економіки та соціального розвитку міста виконавчого комітету Славутицької міської ради та Управлінню фінансів Славутицької міської ради звіт щодо використання коштів у відповідності з переліком робіт або інших заходів, погодженим відповідно до пункту 5.3. цього Положення, а у разі виділення коштів резервного фонду на умовах повернення - також інформацію про їх повернення до бюджету.

6. Територіальний орган Державного казначейства готує інформацію (звіт) про використання коштів з резервного фонду і подає Управлінню фінансів Славутицької міської ради не пізніше 25 числа місяця, що настає за звітним.

7. Додатково кошти з резервного фонду для продовження робіт (заходів) можуть виділятися лише за умови використання головним розпорядником раніше виділених коштів з резервного фонду та подання управлінню економіки та соціального розвитку міста виконавчого комітету Славутицької міської ради та Управлінню фінансів Славутицької міської ради звіту про їх цільове використання.

8. Контроль за використанням коштів, виділених з резервного фонду, здійснюється в установленому законодавством порядку.

9. У разі виявлення за результатами проведення ревізій фактів нецільового використання коштів резервного фонду та неповернення їх до бюджету Славутицької міської територіальної громади органи державної контрольно-ревізійної служби порушують перед територіальним органом Державного казначейства питання про зупинення операцій з коштами резервного фонду та інформують про це головного розпорядника бюджетних коштів, управління економіки та соціального розвитку міста виконавчого комітету Славутицької міської ради та Управління фінансів Славутицької міської ради.

На підставі актів ревізій, складених відповідно до законодавства, управління економіки та соціального розвитку міста виконавчого комітету Славутицької міської ради готує та подає в установленому порядку на розгляд виконавчого комітету Славутицької міської ради проект рішення щодо зменшення головному розпоряднику бюджетних коштів обсягу зазначених видатків з резервного фонду на суму коштів, що витрачені не за цільовим призначенням.

За неможливості здійснити зазначене зменшення обсягу видатків з резервного фонду управління економіки та соціального розвитку міста виконавчого комітету Славутицької міської ради повідомляє про це орган державної контрольно-ревізійної служби, який виявив факт нецільового використання коштів.

Територіальний орган Державного казначейства в місті Славутич щомісяця надає інформацію про повернення коштів, виділених з резервного фонду на умовах повернення, Управлінню фінансів Славутицької міської ради.

10. Виконавчий комітет Славутицької міської ради щомісячно звітує перед Славутицькою міською радою про витрачання коштів резервного фонду бюджету Славутицької міської територіальної громади.

Секретар міської ради Наталія ГАНТІМУРОВА