ПРОЄКТ РІШЕННЯ № 9


 

СЛАВУТИЦЬКА МІСЬКА РАДА КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

 
Р  І  Ш  Е  Н  Н  Я
 
Про Програму розвитку малого і середнього підприємництва в м.Славутичі на 2017 – 2018 роки
 
З метою сприяння розвитку малого і середнього підриємництва, як складової створення умов для позитивних структурних змін в соціально-економічному розвитку міста, забезпечення зайнятості населення, створення нових робочих місць, керуючись Законом України «Про розвиток та державну підтримку малого і середнього підприємництва в Україні», ст.ст. 26, 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»,
м і с ь к а   р а д а
 
В И Р І Ш И Л А :
 
  1. Затвердити міську Програму розвитку малого і середнього підприємництва в м.Славутичі на 2017 – 2018 роки  (надалі – Програма), що додається.
  2. Управлінню фінансів Славутицької міської ради (Зайченко Г.В.)  під час формування показників місцевого бюджету на відповідний рік передбачити в установленому порядку кошти на реалізацію заходів Програми та враховувати за поданням відповідного головного розпорядника коштів видатки на реалізацію Програми, виходячи з реальних можливостей бюджету та його пріоритетів.
  3. Комунальному підприємству «Агентство регіонального розвитку» (Осіпова С.В.) та Славутицький міський фонду підтримки підприємництва Дарнопих В.О.) забезпечити реалізацію заходів і завдань Програми та щоквартальне подання узагальненої інформації про стан її виконання до виконавчого комітету Славутицької міської ради.
4. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію ради з питань соціально-економічного розвитку та земельних відносин (Корнійчик Ю.М.), постійну бюджетну комісію ради (Джалалян К.В.) та на першого заступника міського голови Шевченка В.В.
 
Міський голова Ю.К. Фомічев

ЗАТВЕРДЖЕНО
рішення Славутицької міської ради
                                                                                      ____________№ ___________
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
П Р О Г Р А М А
 
розвитку малого і середнього підприємництва в м.Славутичі
на 2017 – 2018 роки
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Зміст
 
1. Паспорт Програми розвитку малого і середнього підприємництва в м.Славутичі на 2017 - 2018 роки  
 
…………………….
 
 
3
2. Загальні положення ……………………. 4
3. Стан розвитку та аналіз діяльності малого підприємництва в м. Славутичі  
…………………….
 
5
4. Мета та завдання Програми ……………………. 9
5. Напрямки реалізації програми ……………………. 10
5.1. Впорядкування нормативного регулювання підприємницької діяльності  
 
…………………….
 
 
10
5.2.

Фінансово-кредитна та інвестиційна підтримка

 
…………………….
 
10
5.3.

Ресурсна та інформаційна підтримка

……………………. 11
5.4.

Формування та удосконалення інфраструктури підтримки підприємництва

 
 
…………………….
 
 
11
5.5.

Навчання та підвищення кваліфікації кадрів для сфери підприємництва

 
…………………….
 
12
6.

Основні заходи з реалізації Програми

……………………. 13
7. Обсяги та джерела фінансування Програми ……………………. 23
8. Координація та контроль за виконанням Програми  
…………………….
 
23
Додаток 1 ……………………. 25
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
1. Паспорт
Програми розвитку малого і середнього підприємництва в м.Славутичі на 2017 – 2018 роки (далі – Програма)
 
1. Загальна характеристика міста ♦ Площа території – 2083 (га)
♦ Кількість наявного населення станом на 01.11.2016 - 25,125  (тис. осіб.)
♦ Специфіка – створення в адміністративно-територіальних межах м.Славутича спеціальної економічної зони «Славутич» на термін до 1 січня 2020 року
♦ Рівень офіційно зареєстрованого безробіття по м. Славутичу на 01.01.2017  становить 1,5% працездатного населення в працездатному віці
2. Головний замовник Програми Славутицька міська рада
3. Головний розробник Програми Управління економіки та соціального розвитку міста Славутицької міської ради
4. Співрозробники Програми Комунальне підприємство «Агентство регіонального розвитку»
Славутицький міський фонд підтримки підприємництва
5. Виконавці програми Виконавчий комітет Славутицької міської ради
Комунальне підприємство «Агентство регіонального розвитку»
Славутицький міський фонд підтримки підприємництва
6. Мета Програми
 
Забезпечення сталого розвитку м.Славутича шляхом формування сприятливих умов для зростання потенціалу малого та середнього підприємництва, підвищення його конкурентоспроможності та внеску у вирішення соціально-економічних завдань міста
7. Терміни і етапи реалізації Програми  
2017 – 2018 роки
8. Обсяг фінансування, необхідний для реалізації заходів Програми в 2017 році , всього  
 
1104390,52 грн.
9. Основні джерела фінансування:
Міський бюджет
 
 
 
 
 
 
 
 
КП «АРР»
 
Інші джерела
 
751600,42 грн. (з них 232600,42 грн. – кошти для фінансування заходів направлених на підтримку підприємців, 250000,00 грн – кошти на надання фінансово-кредитної допомоги у формі фінансового кредиту за рахунок коштів місцевого бюджету, 269000,00 грн. –  повернена  фінансово-кредитна підтримка суб’єктом підприємницької діяльності яка надана в 2016 році).
 
275790,10 грн.
 
77000,00 грн.
10. Обсяг фінансування, необхідний для реалізації заходів Програми в 2018 році , всього  
 
1373390,52 грн.
11. Основні джерела фінансування:
Міський бюджет
 
 
 
 
 
 
 
 
КП «АРР»
 
 
Інші джерела
 
1020600,42 грн. (з них 232600,42 грн. – кошти для фінансування заходів направлених на підтримку підприємців, 250000,00 грн – кошти на надання фінансово-кредитної допомоги у формі фінансового кредиту за рахунок коштів місцевого бюджету, 538000,00 грн. –  повернена  фінансово-кредитна підтримка суб’єктами підприємницької діяльності яка надана в 2017 році).
 
275790,10 грн.
 
 
77000,00  грн.
12. Система організації контролю за виконанням Програми Щоквартальний звіт виконавців програми до виконавчого комітету міської ради (до 5 числа місяця наступного за звітним)
 
2.    Загальні положення
Мале підприємництво – найбільш конкурентоспроможний сегмент економіки будь-якої розвинутої країни. Відіграючи одну з провідних ролей у розвитку приватного сектору поступово стає важливим чинником сталого економічного зростання і розв'язання таких економічних і соціальних завдань, як сприяння структурній перебудові економіки, зміцнення економічної бази регіонів, швидке насичення ринку товарами та послугами, послаблення монополізму і розвитку конкуренції, забезпечення зайнятості населення, тощо.
Тож стратегічним завданням будь-якої влади має стати забезпечення сприятливих умов для розвитку малого і середнього підприємництва.
Програма розвитку малого і середнього підприємництва в м.Славутичі є складовою частиною комплексу заходів щодо сприяння розвитку ринкових відносин та забезпечення сталого розвитку територіальної громади.
Програма спрямовуються на підтримку підприємництва, забезпечення нарощування обсягів виробництва та насичення ринку товарами, розширення конкуренції, впровадження нових технологій, а також формування позитивної громадської думки щодо підприємницької діяльності, зниження рівня безробіття шляхом створення робочих місць для розв’язання проблем зайнятості працівників Чорнобильської АЕС та мешканців міста у зв'язку із закриттям станції.
Зміст та структура Програми розроблені у відповідності з Методичними рекомендаціями щодо формування і реалізації регіональних та місцевих програм розвитку малого і середнього підприємництва, затверджених Наказом Державної служби України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва від 18.09.2012 № 44.
 
3.    Стан розвитку та аналіз діяльності малого підприємництва в
м. Славутичі
Більшість малих підприємств, особливо новоутворених, мають обмежені виробничі ресурси, відчувають проблеми при пошуку виробничих площ, службових приміщень, фінансових ресурсів. До того ж, як правило, вони мають недостатній рівень економічних, юридичних та управлінських знань.
З метою вирішення зазначених проблем та створення ефективної інфраструктури обслуговування малого підприємництва в м.Славутичі створено мережу установ, завданням яких є забезпечення фінансової, матеріально-технічної, інформаційної, консультативної, маркетингової, кадрової та освітньої підтримки малого підприємництва:
  • Комунальне підприємство «Агентство регіонального розвитку»;
  • Славутицький міський фонд підтримки підприємництва;
  • Міський центр зайнятості;
  • Громадські організації.
Створена в м.Славутичі система розвитку малого підприємництва неодноразово визнавалася Київською облдержадміністрацією однією з кращих в Київській області.
Протягом 2016 року зменшилась кількість зареєстрованих юридичних осіб на 2,7% у порівнянні з відповідним періодом минулого року. Загальна кількість державної реєстрації суб'єктів господарювання теж зменшилась на 13,9%, що відбулося за рахунок загального зменшення державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. При цьому, у порівнянні з відповідним періодом минулого року збільшилась динаміка припинення державної реєстрації юридичних осіб та зменшилась динаміка припинення державної реєстрації фізичних осіб-підприємців.
Загальна інформація щодо зареєстрованих суб'єктів господарювання, реєстрації, припинення реєстрації наведена в таблицях 2.1, 2.2, 2.3 та представлена діаграмою 2.1.
 
 
Таблиця 2.1.

Кількість суб¢єктів господарювання

№ з/п Найменування
Одиниця виміру
Кількість

Зареєстровано станом на 01.01.2017, всього

одиниць 2003
1. - юридичні особи одиниць 791
в тому числі: 211
     – приватні підприємства одиниць 20
  • підприємства, засновані на власності об¢єднань громадян
 
одиниць
8
  • державні підприємства
одиниць 21
  • дочірні підприємства
одиниць 5
  • комунальні підприємства
одиниць 2
  • відкриті акціонерні товариства
одиниць 42
  • закриті акціонерні товариства
одиниць 3
  • приватне акціонерне товариство
одиниць 456
  • товариства з обмеженою відповідальністю
одиниць 0
  • товариства з додатковою відповідальністю
одиниць 2
  • кооперативи
одиниць 12
  • асоціації, об’єднання, корпорації
одиниць 5
  • інші організаційно-правові форми
одиниць 4
2. - фізичні особи - підприємці одиниць 1212
 
 
Таблиця 2.2

Динаміка державної реєстрації / взяття на облік

суб’єктів господарювання


з/п
 
Найменування
2015 2016 2016/
2015
%
1. Всього зареєстровано/взято на облік суб’єктів  господарювання: 173 149 86,13
-  юридичних осіб 30 24 80,00
  •  фізичних осіб – підприємців
143 125 87,4
 
 
 
 
 
 
Таблиця 2.3
Динаміка припинення державної реєстрації
Найменування 2015 2016 2016/
2015
%
Субєкти господарювання 231 140 60,6
- юридичні особи 75 43 57,3
- фізичні особи – підприємці 156 111 71,15
s

Діаграма 2.1.
 
 
Відповідно з даними ДПІ у м.Славутичі станом на 01.01.2017:
  • кількість звітуючих (діючих) фізичних осіб-підприємців – 931;
  • кількість працюючих за спрощеною системою оподаткування – 838 з них: юридичних осіб – 138; фізичних осіб-підприємців – 700.
За даними Держстату України станом на 01.01.2016:
  • кількість діючих малих підприємств в м.Славутичі – 266 або 1,6% від загального показника по області;
  • кількість діючих малих підприємств в м.Славутичі на 10 тис. осіб наявного населення – 106;
  • зайнятість населення на малих підприємствах в м.Славутичі – 1072 особи;
  • обсяги реалізованої продукції (товарів, послуг) на малих підприємствах – 335,7 млн. грн. або 0,6% від загального показника по області.
Підприємництво відіграє важливу роль у вирішенні проблем зайнятості населення. Протягом 2016 року на виконання програми самозайнятості населення, міським центром зайнятості виділено одноразову фінансову допомогу 5 особам  на загальну суму 161,1 тис. грн..
За даними ДПІ в м.Славутичі загальна сума надходжень до бюджетів різних рівнів від суб'єктів малого підприємництва за 2016 рік становить 45 152,30 тис. грн. (17,2% від загальної суми надходжень податків і зборів до бюджетів всіх рівнів), в порівнянні з аналогічним періодом минулого року сума надходжень від суб’єктів малого підприємництва збільшилась на 7,2%.
Динаміка надходжень до бюджетів різних рівнів від суб'єктів малого підприємництва представлена діаграмою 2.3.                                          
Діаграма 2.3.

 
Аналіз проблем розвитку початкового, малого та середнього підприємництва в м.Славутичі
В м. Славутичі, як і в Україні в цілому, проблеми (як то: складність отримання кредитів на розвиток бізнесу, наявність адміністративних перешкод, тощо), з якими стикаються підприємці, вони змушені вирішувати самотужки. Нестабільна політична та складна економічна ситуація в країні негативно позначається на малому та середньому підприємництві в першу чергу. Саме підприємницьке середовище найгостріше відчуває наслідки кризи в Україні та опиняється в найбільш складному становищі.
 Кризові процеси вплинули на всі сфери життєдіяльності м. Славутич і  визначили наступні наслідки кризи, які негативно вплинули на загальний стан соціально-економічного розвитку:
  • збільшення рівня інфляції;
  • неможливість отримання кредитів на розвиток бізнесу;
  • значне зростання комунальних платежів та цін на енергоносії;
  • значне зростання цін на більшість товарів;
  • зниження споживчого попиту, навіть на продукти харчування;
  • зменшення асортименту товарів в торгових закладах;
  • збитковість бізнесу та як наслідок – припинення підприємницької діяльності і вивільнення площ різних форм власності;
  • зростання заборгованості суб’єктів господарювання за комунальні платежі, оренду та обов’язкові платежі (податки) до бюджетів всіх рівнів.
Більшість з перелічених негативних наслідків фінансово-економічної кризи стосуються, в першу чергу, підприємницького середовища, і саме підприємці в цих умовах опиняються в найбільш складному становищі та найгостріше відчувають на собі наслідки кризи.
 
Крім того, аналіз стану та тенденцій в сфері розвитку підприємництва за останні роки, дозволив визначити ряд конкретних проблем, що стримують подальший розвиток підприємництва:
  • недосконалість законодавчої та нормативно-правової бази в сфері підтримки та розвитку підприємництва;
  • недостатній обсяг доступних для підприємців фінансово-кредитних ресурсів;
  • неефективність податкової політики;
  • недостатній рівень освіти підприємців з питань сучасних методів організації господарювання, недостатність знань для ведення підприємницької діяльності;
  • низька інноваційна активність малого бізнесу.
 
4.    Мета та завдання Програми
Метою Програми є забезпечення сталого розвитку м.Славутича шляхом формування сприятливих умов для зростання потенціалу малого і середнього підприємництва, підвищення його ролі в процесі вирішення стратегічних завдань соціально-економічного розвитку міста.
Основні завдання Програми:
  • усунення адміністративних та організаційних перешкод у підприємницькій діяльності;
  • формування сприятливого правового середовища для розвитку підприємництва;
  • забезпечення відкритості та прозорості політики органів місцевого самоврядування щодо регулювання господарської діяльності;
  • розвиток ефективної взаємодії органів місцевого самоврядування з підприємцями та їх громадськими об'єднаннями;
  • створення рівних умов для суб’єктів підприємницької діяльності у використанні ресурсів територіальної громади міста, як правило, на конкурентній основі (конкурс, аукціон);
  • надання організаційної, інформаційної, консультаційної та освітньої підтримки суб’єктам початкового, середнього та малого підприємництва;
  • стимулювання інвестиційної діяльності в соціально-економічний розвиток міста;
  • стимулювання інноваційної активності малого та середнього підприємництва;
  • розвиток міжрегіонального та міжнародного економічного співробітництва;
  • збільшення обсягів доступних для суб'єктів малого та середнього підприємництва фінансових ресурсів для забезпечення їх ефективного функціонування;
  • розвиток системи інформаційного забезпечення підприємців;
  • створення умов для розвитку підприємницької ініціативи соціально вразливих категорій населення;
  • підвищення бізнес-освіти підприємців.
Успішний подальший розвиток підприємництва в Україні та в м. Славутичі зокрема, залежить, насамперед, від зміни законодавства в податковій сфері, системі отримання дозвільних документів, тощо.

 

5.    Напрямки реалізації Програми

5.1. Впорядкування нормативного регулювання підприємницької діяльності

Передбачається вдосконалення регуляторного середовища для ведення підприємницької діяльності та стимулювання підприємницьких ініціатив, що є визначальним фактором сталого соціально-економічного розвитку міста, формування демократії й конкуренції, наповнення місцевого бюджету, забезпечення громади якісними товарами й послугами.
Передбачається створити систему моніторингу оптимальності дозвільних процедур для започаткування й ведення підприємницької діяльності, а також забезпечити високу якість адміністративних послуг.
Інструментами реалізації завдань даного напрямку є: проведення моніторингу та аналітичних досліджень ефективності впливу регуляторних актів; розробка пропозицій щодо покращення умов для ведення підприємницької діяльності; проведення нарад, круглих столів, навчальних семінарів, тренінгів для підприємців, посадових осіб місцевого самоврядування; інформування про діяльність органів влади; проведення соціологічних досліджень та опитувань для вивчення впливу регуляторних актів на сфери господарської діяльності; розвиток автоматизованої системи взаємодії державних реєстраторів з місцевими державними органами виконавчої влади; надання пропозицій центральним органам виконавчої влади щодо вдосконалення законодавства в сфері здійснення підприємницької діяльності, дозвільній системі та надання правової допомоги підприємцям.

 

5.2. Фінансово-кредитна та інвестиційна підтримка

Передбачається вдосконалити фінансову підтримку малого підприємництва, підвищити його можливості щодо доступу до кредитно-інвестиційних ресурсів, впровадити нові форми фінансової підтримки та фінансових гарантій.
Інструментами реалізації завдань даного напрямку є: надання підтримки суб'єктам малого підприємництва в отриманні відшкодування відсотків за користування банківськими кредитами; інформування підприємців щодо послуг, які надають банківські та небанківські фінансово-кредитні установи; проведення круглих столів з питань кредитування та мікрокредитування; розробка грантових проектів, що спрямовані на соціально-економічний розвиток міста.
 

5.3. Ресурсна та інформаційна підтримка

Передбачається забезпечити відкритість, прозорість та рівність можливостей у сфері використання ресурсів територіальної громади міста суб'єктам господарювання, як правило на конкурентній основі, а також залучати суб'єктів малого підприємництва до діяльності у пріоритетних для міста напрямах та виконання робіт, надання послуг для потреб громади.
Заходи Програми спрямовані на сприяння створенню системи взаємодії суб'єктів підприємництва з установами, підприємствами та організаціями в галузі науки, освіти, виробництва, фінансово-кредитній сфері для активізації розвитку інноваційної діяльності.
Передбачається використовувати інформацію як динамічний засіб регулювання господарських відносин. Підвищуватиметься ефективність взаємодії органів місцевої влади з підприємцями та їх громадськими об'єднаннями.
Інструментами реалізації завдань даного напрямку є: запровадження системи обов'язкового інформування населення та підприємців міста про ресурси територіальної громади м.Славутича; підготовка та надання пропозицій органам місцевого самоврядування щодо вдосконалення механізму підтримки підприємництва; розробка методичних матеріалів щодо напрямків використання ресурсного потенціалу міста та розвитку бізнесу; розвиток інтернет-ресурсів з розміщенням на них актуальної для бізнесу інформації; проведення науково-практичних семінарів, тренінгів та інших видів навчань із інноваційно-інвестиційної діяльності; проведення постійного інформування підприємців щодо дій влади у сфері регулювання господарських відносин; видання довідників та методичних матеріалів.
 

5.4. Формування та удосконалення інфраструктури підтримки підприємництва

Розбудова Славутицької інфраструктури підтримки підприємництва буде спрямовуватись на активне використання технології бізнес-інкубування для підтримки підприємців-початківців, впровадження нових проектів по підтримці та розвитку бізнесу, а також на розвиток мережі консалтингових послуг для підтримки та розвитку малого підприємництва.
Інструментами реалізації завдань даного напрямку є: розвиток мережі консалтингових послуг для підприємців міста, створення нових об’єктів інфраструктури підтримки підприємництва, реалізація проектів по підтримці бізнесу та впровадження нових технологій ведення бізнесу, забезпечення діяльності координаційної ради з питань розвитку підприємництва.

 

5.5. Навчання та підвищення кваліфікації кадрів для сфери підприємництва

Передбачається розвивати та поширювати освітні програми щодо ведення бізнесу й управління, менеджменту якості й ефективного господарювання в ринкових умовах із забезпеченням міжнародних стандартів освіти, приймати участь в семінарах та конференціях, підвищувати кваліфікаційний рівень персоналу структур підтримки підприємництва.
Інструментами реалізації завдань даного напрямку є: розвиток освітніх програм для підприємців та управлінських кадрів у сфері підтримки підприємництва; підвищення кваліфікації шляхом прийняття участі в семінарах, конференціях, стажуваннях; організація навчання незайнятих громадян основам підприємницької діяльності.
 
Очікувані результати реалізації Програми:
  • широке залучення територіальної громади міста до вирішення проблем соціально-економічного розвитку;
  • створення додаткових робочих місць, зменшення рівня безробіття за рахунок збільшення самозайнятості та розвитку підприємницької діяльності;
  • збільшення податкових надходжень до бюджетів всіх рівнів;
  • розвиток конкурентного середовища, підвищення конкурентоспроможності початкового, середнього та малого підприємництва;
  • створення ефективної взаємодії між владою, бізнесом та громадою міста;
  • зниження адміністративного тиску на підприємництво та рівня корупції;
  • покращення інформаційного та консультаційного забезпечення суб’єктів підприємництва, підвищення рівня юридичної та економічної грамотності підприємців;
  • залучення додаткових коштів в соціально-економічний розвиток міста;
  • створення нових об’єктів інфраструктури підтримки підприємництва.

6. Основні заходи з реалізації Програми
  1. Аналіз поточного стану. Аналіз проблем розвитку малого та середнього бізнесу та реалізація регуляторної політики у місті Славутич.
Мета: визначення поточних проблем та перешкод ведення бізнесу в місті Славутич, а також внесення змін та доповнень до нормативно-правових актів місцевого та державного рівня, що спрямовані на покращення ситуації.
Критерії оцінки ефективності:
  1.  Кількість ініціатив, відповідно до проблем та запитів підприємців.
  2.  Кількість прийнятих рішень.
Кількісні показники (щорічні):
  1.  Кількість ініціатив, відповідно до проблем та запитів підприємців – 5 (сфера впровадження: орендні відносини, земельні питання, взаємодія із контролюючими органами, підвищення якості обслуговування підприємців міста)
  2.  Кількість позитивно прийнятих рішень на рівні міста – 3
  3. Кількість задіяних підприємців – 300.

з/п
Заходи Короткий опис та очікуваний результат Джерела та суми фінансування, грн. Виконавець Термін виконання
2017 рік 2018 рік
Місцевий бюджет Кошти
КП «АРР»
Інші джерела Місцевий бюджет Кошти
КП «АРР»
Інші джерела
6.1.1. Моніторинг поточного стану підприємництва у м. Славутич
 
Проведено 4 вибіркових опитування підприємців міста щодо проблем ведення бізнесу та сприяння у їх вирішенні 0,00 7835,75 0,00 0,00 7835,75 0,00 Управління економіки та соціального розвитку міста
КП «АРР»
СМФПП
Червень 2017
Листопад 2017
Червень 2018
Листопад 2018  
6.1.2 Організація та проведення тематичних публічних заходів для підприємців міста Проведено 4 публічні тематичні заходи для підприємців міста (круглий стіл, тренінг, форум підприємців, воркшоп).
Обговорені результати опитувань підприємців. Обговорені напрямки роботи по внесенню змін до нормативно-правових актів місцевого та державного рівнів.
Обговорені можливі напрямки участі підприємців у проведенні загальноміських заходів.
Обговорені можливі напрямки співпраці влади та бізнесу щодо впровадження концепції бренду міста «Славутич – місто нових ідей»
0,00 9358,13 0,00 0,00 9358,13 0,00 Управління економіки та соціального розвитку міста
Відділ інформації та зв’язків з громадськістю
КП «АРР»
СМФПП
Лютий 2017
Вересень 2017
Квітень 2018
Листопад 2018
6.1.3. Розробка пропозицій щодо змін (доповнень) до нормативно-правових актів місцевого та державного рівнів Розроблені пропозиції та зміни, підготовлені проекти рішень, розпоряджень, та ін.
Винесені на обговорення, винесені на розгляд сесії, виконавчого комітету
2275,93
 
3264,89 0,00 2275,93
 
3264,89 0,00 Управління економіки та соціального розвитку міста
Відділ комунальної власності, послуг і приватизації
КП «АРР»
СМФПП
Щоквартально
6.1.4 Проведення роботи щодо розробки Аналізу регуляторного випливу згідно постанови КМУ від 11.03.2004 № 308 «Про затвердження методик проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта» в частині проведення Тесту малого підприємництва (М-Тест) Підготовлено аналіз регуляторного впливу в частині проведення тесту малого підприємництва. 2275,93
 
3264,89 0,00 2275,93
 
3264,89 0,00 Управління економіки та соціального розвитку міста
КП «АРР»
СМФПП
спільно із  регуляторними органами Славутицької міської ради та її виконавчого комітету
Відповідно до плану регуляторних актів
 
  1. Інформаційна підтримка та інформаційна політика у сфері підтримки підприємництва у місті
Мета: забезпечення доступу до інформації, інформування про події та зміни у законодавстві, інформування про ресурсний потенціал міста, інформування про оренду приміщень, забезпечення зворотного зв’язку із владаю, інфраструктурою підтримки бізнесу та підприємцями міста.
Критерії оцінки ефективності:
  1. Кількість сайтів, їх контент, актуальність.
  2. Кількість відвідувань сайтів.
  3. Кількість інформаційних матеріалів та заходів, спрямованих на розповсюдження інформації про м. Славутич.
Кількісні показники (щорічні):
  1. Створено 2 нових інформаційних  інтернет – ресурси.
  2. Оновлено ресурсний паспорт міста для внутрішнього та зовнішнього інвестора
  3. Кількість задіяних підприємців – 400.

з/п
Заходи Короткий опис та очікуваний результат Джерела та суми фінансування, грн. Виконавець Термін виконання
2017 рік 2018 рік
Місцевий бюджет Кошти
КП «АРР»
Інші джерела Місцевий бюджет Кошти
КП «АРР»
Інші джерела
6.2.1. Створення інформаційних ресурсів (в електронному та паперовому вигляді) для полегшення доступу до інформації про виробників та надавачів послуг м. Славутич Створено інформаційний ресурс в мережі Інтернет та друкований довідник для споживачів  товарів та послуг
з інформацією про підприємства, установи та організації міста із зазначенням їх координат та послуг, які вони надають
0,00 18447,66 0,0 0,00 18447,66 0,0 КП «АРР»
Відділ інформації та зв’язків з громадськістю
Центр надання адміністративних послуг
Червень 2017
6.2.2. Створення веб-сторінки  для інформування підприємців та зворотного зв’язку  Створено інформаційний ресурс (веб-сторінка) для підприємців щодо умов ведення бізнесу, процедури реєстрації, можливостей оренди, змін до законодавства, нормативно правового забезпечення, он-лайн консультацій, он-лайн опитування 0,00 5611,92 0,0 0,00 5611,92 0,0 КП «АРР»
Управління інформації та електронного врядування
Центр надання адміністративних послуг
Січень – липень 2017
6.2.3. Створення та адміністрування тематичної
веб-сторінки для споживачів товарів та послуг  «Актуальні пропозиції Славутича»
Споживачі товарів та послуг проінформовані про асортимент товарів, актуальні акції тощо, що пропонуються виробниками та надавачами послуг м. Славутич 0,00 6529,79 0,0 0,00 6529,79 0,0 КП «АРР»
 
Протягом року
6.2.4. Оновлення та розширення бази даних незадіяних приміщень, виробничих площ, об’єктів незавершеного будівництва м. Славутич та її оприлюднення Актуалізований каталог «Пропозиції оренди» із візуалізацією об’єктів, фотоматеріалами та планами приміщень, забезпечено спільну роботу комерційних та комунальних підприємств з пропозицією оренди/викупу приміщень, інформацією щодо незадіяних приміщень, виробничих площ та об’єктів незавершеного будівництва м. Славутич, що  можуть бути використані для ведення підприємницької діяльності 0,00 9794,68 0,0 0,00 9794,68 0,0 Відділ комунальної власності, послуг і приватизації
КП «АРР»
Щоквартально
6.2.5. Оновлення, друк та поширення буклету «Інвестиційний  паспорт м. Славутич» Актуалізований, надрукований та поширений в електронному та друкованому форматі «Інвестиційний  паспорт
м. Славутич»
0,00 3917,87 10000,0 0,00 3917,87 10000,0 Управління економіки та соціального розвитку міста
Відділ інформації та зв’язків з громадськістю
КП «АРР»
Червень 2017
6.2.6. Розробка та поширення бренд-буку міста Славутич Розроблений та надрукований та поширений в електронному та друкованому форматі бренд-бук міста Славутич 0,00 10447,66 15000,0 0,00 10447,66 15000,0 Відділ інформації та зв’язків з громадськістю
КП «АРР»
Червень 2017
 
  1. Фінансово-кредитна та інвестиційна підтримка
Мета: створення умов для початкового бізнесу та реалізації інвестиційних проектів у частині надання фінансової допомоги підприємцям міста Славутич.
Критерії оцінки
  1. Кількість створених робочих місць.
  2. Загальний розмір фінансування.
  3. Кількість суб’єктів МСБ, що отримали фінансову підтримку.
  4. Кількість нових (збережених) робочих місць, завдяки фінансовій підтримці (співвідношення).
  5. Податкові надходження.
  6. Кількість представників початкового бізнесу, що отримали фінансову допомогу.
  7. Сталість розвитку початкового бізнесу.
  8. Відсоток повернення кредитів.
  9. Якісна структура бізнесу, що отримала фінансову допомогу (виробництво, послуги, ІТ-бізнес, інноваційна діяльність, молодь, початківці).
  10. Створена додаткова вартість, завдяки фінансовій підтримці.
  11. Структура фінансового портфелю фонду.
 
Кількісні показники (щорічні):
  1. Надано фінансової підтримки славутицьким підприємцям в розмірі 519 000 тис. грн..
  2. Створено нових робочих місць завдяки фінансовій підтримці  - 5
  3. Забезпечено 100% повернення бюджетних коштів.
  4. Повернено коштів до Благодійного фонду «ЧАЕС. Славутич.  Розвиток» - 70 000 тис. грн..
  5. Додаткові надходження до бюджетів всіх рівнів, завдяки фінансовій підтримці – 42 000 тис. грн.
  6. Розроблено грантових заявок на залучення додаткових коштів на соціально-економічний розвиток Славутича – 10
  7. Отримано у вигляді грантових коштів – не менш ніж 500 000 тис. грн.  
  8. Оприлюднено інформацію, щодо умов кредитування в м. Славутич. Кількість задіяних підприємців – 200.
 
 
 
 

з/п
Заходи Короткий опис та очікуваний результат Джерела та суми фінансування, грн. Виконавець Термін виконання
2017 рік 2018 рік
Місцевий бюджет Кошти
КП «АРР»
Інші джерела Місцевий бюджет Кошти
КП «АРР»
Інші джерела
6.3.1. Забезпечити надання одноразових виплат, допомоги по безробіттю для зайняття підприємницькою діяльністю та дотацій роботодавцям на створення додаткових робочих місць для працевлаштування безробітних 0,00 0,00 У межах бюджетного фінансування 0,00 0,00 У межах бюджетного фінансування Славутицький міський центр зайнятості
6.3.2. Розробка  грантових проектів для залучення коштів у соціально-економічний розвиток міста Розроблено 10 грантових заявок у сфері соціально-економічного розвитку. Загальна вартість залучених грантових коштів не менше 500 тис. грн. 36301,14
 
30984,05 10000,00 36301,14
 
30984,05 10000,00 Управління економіки та соціального розвитку міста
КП «АРР»
СМФПП
Протягом року
6.3.3. Оновлення бази даних щодо банківських та небанківських фінансово-кредитних установ, поширення інформації серед підприємців Щоквартально виконується збір даних та оприлюднення інформації для підприємців, щодо умов кредитування банківськими установами малого та середнього бізнесу 1137,97
 
0,0 0,00 1137,97
 
0,0 0,00 СМФПП Кожне півріччя
6.3.4. Забезпечення механізму фінансової підтримки  проектів малого бізнесу за рахунок коштів місцевого бюджету, організація та проведення конкурсу Надано фінансова допомога на конкурсній основі суб’єктам малого бізнесу м. Славутич на реалізацію підприємницьких проектів 3413,90
 
0,00 0,00 3413,90
 
0,00 0,00 СМФПП Протягом року
6.3.5. Надання фінансово-кредитної допомоги у формі фінансового кредиту за рахунок коштів місцевого бюджету Надано фінансова допомога на конкурсній основі суб’єктам малого бізнесу м. Славутич на реалізацію підприємницьких проектів 519000,00 0,00 0,00 788000,00 0,00 0,00 СМФПП Протягом року
6.3.6. Організація та проведення постійного моніторингу реалізації підприємницьких проектів, що отримали фінансову підтримку з місцевого бюджету Забезпечено 100% повернення бюджетних коштів, що були надані на реалізацію підприємницьких проектів. 25604,25
 
0,00 0,00 25604,25
 
0,00 0,00 СМФПП Щомісячно
6.3.7. Забезпечення консалтинговою та консультаційною допомогою суб’єктів підприємницької діяльності, що отримали фінансову допомогу з місцевого бюджету Забезпечено консалтинговий супровід підприємців на період реалізації підприємницьких проектів. Підвищено рівень управлінських, маркетингових, фінансових рішень. 25604,25
 
0,00 0,00 25604,25
 
0,00 0,00 СМФПП Щомісячно
6.3.8. Забезпечення функціювання Благодійного фонду «ЧАЕС. Славутич. Розвиток» Сформовано прозора система взаємодії влади та бізнес-середовища  у наповненні Благодійного фонду та розподілу коштів, у тому числі на реалізацію громадських ініціатив, благодійних проектів 2844,92
 
0,00 2000,00
 
2844,92
 
0,00 2000,00
 
СМФПП Протягом року
6.3.9. Підтримка актуальності нормативно-правових актів, рішень сесії, положень та методик, що забезпечують правову основу надання фінансової підтримки підприємницьких проектів за рахунок коштів місцевого бюджету Забезпечено правову основу надання фінансової підтримки підприємницьких проектів за рахунок коштів місцевого бюджету 4551,87
 
0,00 0,00 4551,87
 
0,00 0,00 СМФПП Протягом року
 
  1. Ресурсна, консультаційна та консалтингова підтримка
Мета: забезпечення доступу підприємців-початківців міста до кваліфікованих консалтингових послуг. Створення рівних умов для розвитку підприємництва у порівнянні із іншими містами. Створення конкурентних переваг для інвесторів по відкриттю бізнесу в м. Славутич.
*Підприємець-початківець  є фізична особа підприємець, юридична особа малого бізнесу , що діють (зареєстровані) від 0 до 1-го року діяльності.
Критерії оцінки ефективності:
  1. Кількість звернень всього та початківців.
  2. Кількість створених нових підприємств, ФОПів.
  3. Результати (вирішене/не вирішене питання).
  4. Рівень задоволеності (результати незалежного опитування підприємців).
  5. Кількість створених нових робочих місць.
  6. Розширення «експорту» послуг.
Кількісні показники (щорічні):
  1. Кількість звернень всього та початківців – всього 650, в тому числі початківців – 50.
  2. Кількість створених нових підприємств, ФОПів – 15
  3. Надання юридичних адрес для нових підприємств, суб’єктів підприємницької діяльності - 5
  4. Результати (вирішено, не вирішено питання) – 90% від загальної кількості звернень.
  5. Рівень задоволеності (Результати незалежного опитування підприємців) 85% від загальної кількості звернень
  6. Кількість створення нових робочих місць – 25. 
  7. Кількість задіяних підприємців 350.
 

з/п
Заходи Короткий опис та очікуваний результат Джерела та суми фінансування, грн. Виконавець Термін виконання
2017 рік 2018 рік
Місцевий бюджет Кошти
КП «АРР»
Інші джерела Місцевий бюджет Кошти
КП «АРР»
Місцевий бюджет
6.4.1. Надання консалтингової підтримки для підприємців на безкоштовній основі Всі підприємці-початківці отримують безкоштовні консультаційні послуги щодо реєстрації нового бізнесу 0,00 37872,77 0,0 0,00 37872,77 0,0 КП «АРР» Протягом року
6.4.2. Вивчення думки споживачів щодо недоліків наявних сфер послуг в місті та заходів щодо їх покращення Проведено 4 міні-опитування (у т.ч. в режимі он-лайн)   споживачів товарів та послуг стосовно сфери послуг міста.
Підприємці отримали  інформацію щодо необхідних покращень рівня якості послуг, нових можливостей для бізнесу.
0,00 10447,66 0,0 0,00 10447,66 0,0 КП «АРР»
СМФПП
Червень 2017
Листопад 2017
Червень 2018
Листопад 2018
6.4.3. Організація та проведення зустрічей з підприємцями міста з метою їх ознайомлення з заходами щодо покращення сфер послуг та можливими новими напрямками бізнесу Проведено 4 робочі зустрічі з підприємцями, підвищений рівень якості послуг, створені умови для запровадження нових напрямків підприємництва. 0,00 17977,45 0,0 0,00 17977,45 0,0 КП «АРР»
СМФПП
Спілки, ГО та Асоціації підприємців
 
За результатами проведених опитувань
6.4.4. Організація та проведення Міжнародної конференції
«Проблеми виведення з експлуатації об’єктів ядерної енергетики та відновлення навколишнього середовища
конференції «INUDECO» 
Організовано та проведено конференцію «INUDECO», (у т.ч. секція «Технології розумного міста у XXI столітті» для молоді та студентів)  з метою активізації інноваційних розробок та  ІТ-бізнесу 0,00 39178,73 32000,0 0,00 39178,73 32000,0 КП «АРР»
СМФПП
СФ КПІ, Спілки, ГО та Асоціації підприємців
 
Щорічно Січень - квітень
6.4.5. Надання консалтингової підтримки підприємцям міста щодо електронної звітності, бухгалтерського обліку та адміністрування електронних декларацій Підприємці міста забезпечені доступом до отримання електронних ключів у м. Славутич, є можливість отримати професійну консультацію на місті, зменшуються витрати на поїздки для отримання електронних ключів 62588,18
 
0,00 0,00 62588,18
 
0,00 0,00 СМФПП Протягом року
6.4.6. Забезпечення роботи пункту юридичної консультації та захисту прав підприємців міста Славутич та допомоги у підготовці тендерної документації для підприємців міста Забезпечено захист прав підприємців при перевірках контролюючих органів,  порушення з боку влади, Забезпечені умови для активізації участі підприємців міста у тендерних процедурах, розширення бізнесу 45518,67
 
0,00 0,00 45518,67
 
0,00 0,00 СМФПП Протягом року
6.4.7. Забезпечення підтримки при реєстрації нових підприємств, організацій Надання юридичних адрес для нових підприємств, суб’єктів підприємницької діяльності, погодження із Податковою службою 0,00
 
0,00 5000
 
0,00
 
0,00 5000
 
СМФПП Протягом року
 
  1. Підвищення кваліфікації кадрів для сфери підприємництва
Мета: активізація підприємців, підвищення ефективності бізнесу через отримання додаткових знань та навичок щодо управління бізнесом.
Критерії оцінки ефективності:
  1. Кількість учасників навчальних заходів.
  2. Оцінка якості навчального заходу з боку підприємців.
Кількісні показники (щорічні):
  1. Кількість учасників навчальних заходів  - 240 осіб.
  2. Оцінка якості навчального заходу з боку підприємців – не менше 4 балів по п’яти бальній системі.

з/п
Заходи Короткий опис та очікуваний результат Джерела та суми фінансування, грн. Виконавець Термін виконання
2017 рік 2018 рік
Місцевий бюджет Кошти
КП «АРР»
Інші джерела Місцевий бюджет Кошти
КП «АРР»
Інші джерела
6.5.1. Організація та проведення семінарів та тренінгів для підприємців Організовано та проведено 1 семінар  та 1 тренінг у сфері ведення бізнесу (щорічно) 0,00 10847,66 0,0 0,00 10847,66 0,0 КП «АРР»
СМФПП
ДПІ у м. Славутичі ГУ ДФС у Київській області
Щорічно Березень
Жовтень
6.5.2. Організація та проведення робочих зустрічей для підприємців в рамках підготовки до загальноміських подій (Міжнародний фестиваль кіно та урбаністики «86», фестиваль «Золота осінь Славутича», конференція «INUDECO» тощо)  Проведено 4 зустрічі для підприємців.
Підприємці отримали  інформацію щодо необхідного  асортименту та якості послуг, нових можливостей для бізнесу під час проведення загальноміських подій міжнародного, національного та регіонального рівнів
 
0,00 15165,54 0,0 0,00 15165,54 0,0 КП «АРР»
 
Щорічно Квітень
Серпень
6.5.3. Організація та проведення брейн-рингів, робочих майстерень, дискусійних майданчиків, конкурсів старт-апів  для молоді Створено постійну систему активізації та мотивації розвитку ІТ напрямку в місті Славутичі. Проведено 4 заходи. 10241,70
 
0,00 1500
 
10241,70
 
0,00 1500
 
СМФПП Щоквартально
 
  1. Формування та удосконалення інфраструктури підтримки підприємництва
 
Мета: ефективне використання бюджетних коштів на розвиток інфраструктури підтримки бізнесу.
Критерії оцінки ефективності:
  1. Планові показники та факт виконання по програмі підтримки підприємництва.
  2. Розмір «зовнішніх» інвестицій, розмір внутрішніх інвестицій.
  3. Експорт послуг за територію Славутича та України.
  4. Структура інвестицій, нові напрямки інвестицій.
  5. Кількість задіяних (незадіяних) об’єктів.
  6. Створення робочих місць.
  7. Вартість робочого місця.
  8. Середня заробітна плата.
  9. Обсяг прямих іноземних інвестицій.
Кількісні показники (щорічні):
  1. Планові показники та факт виконання по програмі підтримки підприємництва – 100% виконання Програми підтримки підприємництва та 100% виконання планових показників

з/п
Заходи Короткий опис та очікуваний результат Джерела та суми фінансування, грн. Виконавець Термін виконання
2017 рік 2018 рік
Місцевий бюджет Кошти
КП «АРР»
Інші джерела Місцевий бюджет Кошти
КП «АРР»
Інші джерела
6.6.1. Проведення тематичної стратегічної сесії для підприємців «Славутич – місто нових ідей (2017-2018)» Визначені стратегічні напрямки розвитку підприємництва у місті Славутичі на 2017-2018 роки 0,00 8029,79 0,0 0,00 8029,79 0,0 Управління економіки та соціального розвитку міста
КП «АРР»
СМФПП
Спілки, ГО та Асоціації підприємців
Щорічно Березень
6.6.2. Розробка Концепції розвитку бізнес-інкубування у м. Славутич та механізму функціонування Бізнес-інкубатору Створений коворкінг для підприємців-початківців  2275,93
 
5223,83 0,00 2275,93
 
5223,83 0,00 Управління економіки та соціального розвитку міста
КП «АРР»
СМФПП
Протягом року
6.6.3. Створення умов для залучення інвестицій в місто Славутич Розпочато процедуру створення індустріального  парку  «Славутич»
 
2275,93
 
8835,75 0,00 2275,93
 
8835,75 0,00 Управління економіки та соціального розвитку міста
КП «АРР»
СМФПП
Спілки, ГО та Асоціації підприємців
Протягом року
6.6.4. Організація та проведення щорічного  Форуму  для малого та середнього бізнесу міста Славутича Створено система щорічного публічного звітування, обговорення актуальних питань та формування пріоритетів роботи. Забезпечено пряме обговорення питань із структурами, що контролюють роботу підприємців, надають послуги та проводять перевірки діяльності. 1137,97
 
7529,79 1500,00
 
1137,97
 
7529,79 1500,00
 
Управління економіки та соціального розвитку міста
КП «АРР»
СМФПП
Спілки, ГО та Асоціації підприємців
ДФС у м. Славутичі
Пенсійний фонд
ЦНАП
Щорічно 1-й квартал
6.6.5. Моніторинг виконання Славутицької міської Програми підтримки малого і середнього підприємництва у м. Славутичі на 2017-2018 роки та підготовка звітної та аналітичної інформації Проведено незалежну оцінку ефективності виконання Програми підтримки підприємництва, надані пропозиції та рекомендації 2275,93
 
2611,92 0,00 2275,93
 
2611,92 0,00 Управління економіки та соціального розвитку міста
КП «АРР»
СМФПП
Спілки, ГО та Асоціації підприємців
Щоквартально
6.6.6. Розробка проекту Славутицької міської Програми підтримки малого і середнього підприємництва в м. Славутичі на 2019-2020 роки Розроблено Програму підтримки підприємництва на наступний період 2275,93
 
2611,92 0,00 2275,93
 
2611,92 0,00 Управління економіки та соціального розвитку міста
КП «АРР»
СМФПП
Спілки, ГО та Асоціації підприємців
Грудень 2018 року
 
 
 
7.    Обсяги та джерела фінансування Програми
грн.
Обсяг фінансування, необхідний для реалізації заходів Програми в
2017 році
Всього Примітка
Обсяг фінансування, необхідний для реалізації заходів Програми, всього 1104390,52
Міський бюджет 751600,42 (З них 232600,42 грн. – кошти для фінансування заходів направлених на підтримку підприємців, 250000,00 грн – кошти на надання фінансово-кредитної допомоги у формі фінансового кредиту за рахунок коштів місцевого бюджету, 269000,00 грн. –  повернена  фінансово-кредитна підтримка суб’єктом підприємницької діяльності яка надана в 2016 році).
Кошти КП «АРР» 275790,10
Інші джерела 77000,00
 
Обсяг фінансування, необхідний для реалізації заходів Програми в
 2018 році
Всього Примітка
Обсяг фінансування, необхідний для реалізації заходів Програми, всього 1373390,52
Міський бюджет 1020600,42 (З них 232600,42 грн. – кошти для фінансування заходів направлених на підтримку підприємців, 250000,00 грн – кошти на надання фінансово-кредитної допомоги у формі фінансового кредиту за рахунок коштів місцевого бюджету, 538000,00 грн. –  повернена  фінансово-кредитна підтримка суб’єктами підприємницької діяльності яка надана в 2017 році).
Кошти КП «АРР» 275790,10
Інші джерела 77000,00
 
8.    Координація та контроль за виконанням Програми
 
Координацію та контроль за виконанням  Програми здійснює  виконавчий комітет Славутицької міської ради.
Відповідальні виконавці Програми комунальне підприємство «Агентство регіонального розвитку» та Славутицький міський фонд підтримки підприємництва щоквартально, до 5-го числа місяця наступного за звітним періодом, надає до виконавчого комітету Славутицької міської ради узагальнену інформацію (наростаючим підсумком) про хід виконання Програми та фактичні обсяги фінансування відповідно до Додатку 1.
 
 
  Секретар міської ради                                                                 В.В. Борисов
 

Додаток 1
Інформація про виконання Програми розвитку малого підприємництва в м.Славутичі на 2017 - 2018 роки
за ___квартал ________року
 

з/п
Захід Голов
ний
викона
вець
та строк
виконання
Планові обсяги фінансування,
тис. грн
Фактичні обсяги фінансування,
тис. грн
Стан виконання
заходів
(результативні
показники виконання
програми)
усього у тому числі усього у тому числі
Місцевий бюджет Кошти КП «АРР» (СМФПП) Інші джере
ла
Місцевий бюджет Кошти КП «АРР» (СМФПП) Інші джерела

 
 
Підпис виконавця